لزوم گسترش و حفظ شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی

قناعت بر گسترش و حفظ شرکت های دانش بنیان در خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: همچنین تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای شرکت دانش بنیان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز چهارشنبه (۱۴ دی) در قرارگاه حمايت و ستاد اقتصاد دانش بنيان استان اظهار کرد: در حال حاضر از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور تعداد ۴۷ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد که افزایش کمی این شرکت ها در خراسان جنوبی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی بر گسترش و حفظ شرکت های دانش بنیان در استان تأکید کرد و گفت: همچنین تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای شرکت دانش بنیان باید مورد توجه ویژه باشد.

 

وی ادامه داد: در ابتدا باید کمیت شرکت های دانش بنیان سطح استان را افزایش دهیم و در گام های بعدی افزایش کیفیت شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار گیرد.

 

قناعت با اشاره به اینکه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان موفق و نوپا باید دقت و توجه لازم را داشته باشند، گفت: با تقویت شرکت های دانش بنیان می توان جلو خام فروشی محصولات استان در زمینه‌ های مختلف از جمله کشاورزی و مواد معدنی را گرفت.

 

استاندار خراسان جنوبی بر اطلاع رسانی سیاست های حمایتی دولت سیزدهم از شرکت های دانش بنیان در سطح مراکز علمی و آموزشی و رسانه ها تأکید کرد، افزود: هنوز از ظرفیت های موجود نتوانسته ایم به خوبی استفاده کنیم لذا باید تمام تلاش خود را برای شکوفایی ظرفیت های استان بکار بگیریم.

 

وی به لزوم قطع حلقه وابستگی به محصولات وارداتی، تصریح کرد: واردات هوشمند و علمی در جایگاه خود مناسب است اما واردات بی رویه منطقی نیست و باید از تولیدات داخلی استان و کشور بیشترین حمایت را داشته باشیم.

 


قناعت متذکر شد: نباید کالایی که در داخل استان توسط فعالان اقتصادی و شرکت دانش بنیان ارائه می شود از خارج استان تأمین شود.

 

وی درخواست کرد برنامه اختصاصی و مستندی برای آگاهی مردم از شرکت های دانش بنیان فعال استان و ایجاد انگیزه در این شرکت ها توسط صدا و سیمای استان تولید شود.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: حداقل نمایشگاهی با هدف قطع وابستگی به تولیدات خارج از استان و کشور در خراسان جنوبی برگزار شود تا فرصتی برای فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان باشد.



 

کد خبر 1244703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha