شهدا از جنس مردم و اسوه و الگو هستند

حجت‌الاسلام شکری، با بیان اینکه شهدا از جنس مردم هستند و به همین دلیل می‌توانند الگو و اسوه باشند، گفت: شهدا برای رسیدن به ارزش‌های متعالی تلاش و مجاهدت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز چهارشنبه 14 دی در یادواره 57 شهید فولاد خوزستان و گرامیداشت سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: 2 کلام در بین جامعه در مورد شهدا جاری است، برخی شهدا را اسطوره و برخی اسوه می‌نامند که باید دید کدام کلام درست است.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: اگر خوب نگاه کنید می‌بینید کسانی که در گذشته در تاریخ به عنوان اسطوره نقل کردند از دسترس خارج بوده و قابل تاسی نیستند و احیانا در حقشان خیال‌پردازی و اغراق شده، اما اگر اسوه باشد، می‌خورد، می‌آشامد، در بین مردم زندگی می‌کند و ایثارگر است، مردم برای او مهم بوده و ارزش‌های متعالی برای او خیلی متعالی‌تر از زندگی شخصی است.

 

وی اضافه کرد: برای اسوه ارزش‌های متعالی ارزش بوده و برای آن تلاش و کوشش می‌کند؛ همچنین ولنگاری، بی‌مسئولیتی، خیانت در هر لباسی که باشد را بد و امانت، تلاش و کوشش، با مردم زندگی کردن، ارتقای معنویت و زندگی و امنیت و زیست مسالمت‌آمیز و مجاهدت را ارزش می‌داند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شکری، با بیان اینکه پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید که چون در دسترس شما هستم، الگوی شما محسوب می‌شوم، تصریح کرد: انسان مافوق و خارج از دسترس نمی‌تواند الگو باشد، بلکه انسانی الگو است که از جنس بشر بوده و با ارزش‌های متعالی زندگی کند و جهاد و امنیت مردم برای او ارزشمند باشد که در این صورت نه تنها در پیشگاه خداوند بلکه در بین مردم هم ارزش پیدا می‌کند. وی عنوان کرد: کسی که مردم خود را آزاد کرده و از زیر ستم صدامیان رهایی بخشیده و همه وجود خود را در این راه گذاشته که منطقه را از شر مستکبرین نجات دهد با کسی که دست در دست مستکبرین جهانی قرار داده، یکسان نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با گرامیداشت نام و یاد شهید قاسم سلیمانی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی می‌فرماید سردار قاسم سلیمانی از جنس همین مردم بود، این یک واقعیت است؛ مثل حاج قاسم فراوان داریم که شناخته شده نیستند، تک تک انسان‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنند می‌توانند از چنین افرادی که چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت مردم برایشان ارزش و احترام قائل باشند، الگو بگیرند.

 

وی یاد آور شد: حاج قاسم می‌گوید تا شهید نشوی، شهیدت نمی‌کنند، به این معنی که باید نمونه، الگو و زندگی ما مؤمنانه و مجاهدانه و ایمانی باشد و برای بالا بردن امنیت و ارزش‌های اجتماعی تلاش کرده و خالصانه، امینانه و مومنانه زندگی کنیم تا هم در دنیا سرافراز باشیم، هم در جامعه و هم در تاریخ.

 

کد خبر 1244716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha