برگزاری آیین سوگواری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در کانون «دوستان آسمانی»

آیین سوگواری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در کانون «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیین بزرگداشت مقام حضرت ام البنین (س) در سالروز وفات این بانوی مکرمه در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم برگزار می شود.

 

 در این آیین حجت الاسلام «ابوذر زارعی» امام جماعت مسجد به سخنرانی می پردازد و بچه های مسجد در ادامه این برنامه از نوای مرثیه خوانی «علیرضا عطایی» از ذاکران اهل بیت (ع) بهره مند شدند.

 

آیین عزاداری سالروز وفات حضرت ام البنین (س) چهارشنبه ۱۵ دی ماه همراه با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

 

از عموم بچه های مسجد، نمازگزاران و سایر شهروندان برای شرکت در این آیین عزاداری دعوت به عمل آمده است.

 

به گزارش شبستان، «فاطمه بنت حِزام» مشهور به اُمّ‌الْبَنین (درگذشته ۶۴ق) از همسران امام علی (ع) و مادر عباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

 

پس از واقعه کربلا، ام‌البنین روزها به قبرستان بقیع می‌رفت و برای امام حسین (ع) و فرزندانش سوگواری می‌کرد؛ عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه‌ ام‌البنین به اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) را ستوده و از او به نیکی یاد کرده‌اند.

 

به گفته شهید ثانی و عبدالرزاق مُقَرَّم، ام‌البنین نسبت به خاندان پیامبر (ص)، محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود؛ به همین دلیل اهل بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند. ام‌البنین در قبرستان بقیع دفن شده است.

کد خبر 1244765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha