حضرت ام البنین با بصیرت و صبوری به رسوا کردن دشمنان امام حسین (ع) پرداخت

حجت‌الاسلام مختاری گفت: حضرت ام البنین (س) با بصیرت و صبوری و بهره‌گیری از ابزار احساسات و اشک، به رسوا کردن دشمنان امام حسین (ع) بعد از واقعه کربلا پرداخت.

حجت‌الاسلام محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار شبستان در خراسان جنوبی اظهار کرد: حضرت ام‌البنین (س) از جهات مختلفی جایگزین خوبی برای فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها بود و توانست نقش مادری را برای فرزندان بانو فاطمه زهرا (س) ایفا کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به وفاداری، ولایتمداری و عشقی که حضرت ام البنین (س) به فرزندان امام علی (ع) داشتند، افزود: ایشان در دوران امامت امام حسین (ع) و واقعه کربلا، چهار پسر خود «عباس، عبدالله، جعفر و عثمان» را با امام حسین (ع) همراه کرده و تاکید می‌کند که از حسین (ع) همچون جانشان مراقبت و محافظت کنند و به آن حضرت وفادار بمانند.

 

وی با تاکید بر اینکه فرزندان ام‌ البنین (س) در دفاع از ولایت در حادثه کربلا با ثنار جان خود، به توصیه مادر عمل کردند، ادامه داد: وقتی خبر شهادت فرزندان ام‌البنین به ایشان رسید، از حسین (ع) پرسید و جویای او شد و بعد از شنیدن خبر شهادت امام حسین (ع) و فرزندانش، با مرثیه خوانی واقعه کربلا را زنده نگه داشت و مظلومیت آنها را روایت کرد.

 

مختاری درخصوص شبهه نسبت فامیلی مادر حضرت ابوالفضل (ع) با شمر بن ذی الجوشن هم گفت: هر دو از نسل «کلاب» هستند اما هر کدام با چند واسطه به «کلاب» می رسند. «کلاب» ۱۱ پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است.

 

وی با اشاره به ۱۳ جمادی‌الثانی، روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار داشت: در تقویم رسمی کشور روز وفات حضرت ام البنین (س) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

 

استاد دانشگاه و حوزه خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین (س) علاوه بر اینکه مادر چهار شهید است، امام حسن (ع) وامام حسین (ع) را نیز در دامان پرمهر خود پرورش داده‌ بودند، بنابراین نامگذاری روز وفات ایشان به روز تکریم از مادران و همسران شهدا بسیار تناسب دارد چرا که ایشان با بصیرت و صبوری و بهره‌گیری از ابزار احساسات و اشک، به رسوا کردن دشمنان امام حسین (ع) پرداخت و در دوران انقلاب اسلامی ایران نیز، مادران و همسران شهدا با بصیرت و گام برداشتن در مسیر اسلام، به تحکیم ریشه‌های انقلاب کمک بزرگی کردند.

 

وی یادآور شد: شرایط اختناق آن روزها و حکومت ظالمانه بنی‌امیه باعث شده است که بسیاری از حوادث و وقایع به صورت کامل به ما منتقل نشود اما بدون شک، در طول دوران‌های مختلف، افرادی متعددی از جمله حضرت ام‌البنین باعث شده اند که مظلومیت ائمه معصومین (ع) به همگان رسانده شود.

 

 

کد خبر 1244840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha