تقویم مناسبت های ملی و مذهبی استانی و کشوری مشخص شود

آیت الله دژکام گفت: تقویم مناسبت های ملی و مذهبی استانی و کشوری مشخص شود و برنامه ها و مناسبت ها را به خوبی شکل گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز شنبه (17 دی) در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه مرکز ISC ولو اینکه در شیراز یک مرکز بین المللی به حساب می آید و شانی برای شیراز و فارس ایجاد کرده است، گفت: در دوره ای این مرکز رشد نداشته است و الان یک جدیتی شکل گرفته تا شاهد رشد باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار کرد: اگر این جلسه در رابطه با گزارش نقشه مهندسی فرهنگی جدیت نداشته باشد، در سایر دستگاه ها هم جدیت نخواهد داشت و ذیل مباحث مربوط به نقشه باید به آن توجه داشت و باید جهت دهی حرکت را مشخص کرد اما اینکه نقشه را رها کنیم به نظر می رسد کار خوبی روی ندهد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: نقش ائمه جمعه در پیگیری نقشه مهندسی فرهنگی باید مشخص شود و نقش اصلی به عهده ائمه جمعه است که رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان ها هستند و به هر ترفندی که می دانند باید این قضیه سند را پیگیری کنند.

وی در مورد برگزاری برنامه های مناسبتی هم گفت: در خصوص برنامه های فرهنگی معمولا ما پیرو مشق شب امتحان هستیم و برای برنامه ها و مناسبت ها باید از پیش برنامه ریزی کنیم.

آیت الله دژکام افزود: برای سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع)، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نمود آن را ببنیم و باید مناسبت ها به خوبی و از پیش برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تنها برای چند مناسبت فعالیت می کند و این شورا قبول زحمت کند و مابقی مناسبت ها هم پیگیری شود، افزود: تقویم مناسبت های ملی و مذهبی استانی و کشوری مشخص شود و برنامه ها و مناسبت ها را به خوبی شکل گیرند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: تعداد بسیار زیادی از شهید دستغیب داریم که تبدیل به سی دی نشده است و در معرض از بین رفتن است و برای این کار دبیرخانه ای در نظر گرفته شده که پیگیری شود و باید از بیت شهید دستغیب و حرم مطهر کسب نظر شود و اصل تشکیل دبیرخانه ای برای تجلیل از شهید دستغیب باید جزیی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی افزود: نوع مواجه با موضوع حجاب باید مشخص شود و طوری تنظیم شود که نظرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تامین شود و بر اساس مسائل نظام مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش در ادامه، محمد رنجبر هم گفت: جشن میلاد حضرت زهرا (س) در 23 دی ماه به صورت باشکوه برگزار می شود.

دبیر قرارگاه جهادی استان فارس گفت: اهداف، تدابیر و سیاست گذاری های دستگاه های فرهنگی را دریافت و تنظیم کردیم و این موارد به نظر رئیس قرارگاه رسید و پس از تایید به دستگاه های فرهنگی ارائه شد و این جشن در در پنج نقطه شهر شیراز و مابقی شهرستان ها برگزار می شود که در شیراز در صدرا، گلستان، مجموعه ورزشی «شهید دستغیب»، حافظیه و حسینیه «ثارالله (ع)» جشن برگزار می شود.

وی افزود: حضرت زهرا (س)، الگو تمام زنان عالم هستند و یک الگوی کامل محسوب می شوند و موضوع جشن باید با جذابیت همراه باشد.

کد خبر 1245236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha