ضرورت انجام بازرسی‌های هدفمند و هوشمند درسطح بازار خراسان جنوبی

قناعت بر بازرسی ‌های هدفمند و هوشمند در سطح بازار و مراکز عرضه کالا تأکید کرد و گفت: در تأمین بموقع کالاهای مورد نیاز استان، هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز یکشنبه (۱۸ دی) در ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: خروجی و مصوبات این جلسه به معیشت و سفره های مردم مرتبط است به همین جهت، تنظیم بازار از کارگروه های مهم و اساسی است.

 

استاندار خراسان جنوبی ضمن تأکید بر ضرورت تعامل دستگاه های اجرایی و نظارتی در موضوع تنظیم بازار و تأمین اقلام مصرفی مردم، تصریح کرد: در تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم اما عرضه که مناسب نباشد در برهه ای با کمبود و در بعضی مواقع با افزایش برخی کالاها در بازار مواجه می شویم.

 

به گفته وی؛ تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز بازار و چگونگی توزیع آن ها باید به خوبی مدیریت شود.

 

قناعت با تأکید بر این که به جهت اهمیت موضوع کلیه مدیران و فرمانداران باید با اطلاعات جامع و کامل در این جلسه حضور پیدا کنند، افزود: بخشی از مشکلات موجود در بازار مربوط به مسایل ملی است که باید به وزارتخانه ها و سازمان ها انعکاس یابد و بعضی از مشکلات هم هماهنگی بین دستگاه ها را می طلبد تا از فشار بر مردم کاسته شود .

 

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که در بررسی مشکلات موجود نباید بزرگنمایی شود، ادامه داد: موضوع تأمین انرژی و امنیت غذایی مشکلی جهانی است و حتی در فرانسه هم مشکل گرانی و تأمین انرژی و مواد غذایی وجود دارد.

 

قناعت با تأکید بر برگزاری هر چه بیشتر، غنی‌تر و چالشی‌تر ستاد تنظیم بازار استان در راستای رفع مشکلات مختلف، تصریح کرد: مطرح کردن مشکلات مهم و ضروری است اما نباید  بزرگنمایی و سیاه‌ نمایی داشته باشیم چرا که برخی مسائل از جمله امنیت غذایی موضوعی جهانی است.

 

به گفته وی؛ مدیران دستگاه های اجرایی استان نباید با عملکرد خود سبب تزریق ناامیدی در جامعه شوند.

 

استاندار خراسان جنوبی بر بازرسی ‌های هدفمند و هوشمند در سطح بازار و مراکز عرضه کالا تأکید کرد و اظهار داشت: شناسایی سر شبکه‌ها و برخورد با آنها از نتایج بازرسی هدفمند و هوشمند است و با متخلفان باید به طور جدی برخورد شود.

 

قناعت با اشاره به آغاز طرح توزیع گوشت منجمد تنظیم بازار، تأکید کرد: فرمانداران باید از نزدیک در جریان چگونگی توزیع گوشت قرمز و دیگر اقلام اساسی قرار گیرند.

 

وی با تأکید بر اینکه در بحث خروج دام زنده، اولویت با رفع نیاز استان باشد، ادامه داد: تدابیر لازم برای تأمین و توزیع گوشت قرمز استان باید انجام شود و به منظور تأمین به موقع گوشت قرمز مورد نیاز استان و ایجاد تعادل در بازار، گوشت منجمد به مقدار مورد نیاز برای استان تأمین شود.

 

به گفته وی؛ اقدامات لازم برای خرید گوشت مرغ هم جهت ذخیره سازی باید انجام شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به در پیش رو بودن ایام رجب، شعبان و رمضان و نیز عید نوروز، بر تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در این ایام تأکید کرد و گفت: تدابیر لازم برای تأمین اقلامی همچون شکر، روغن، برنج و ... ویژه این ایام صورت گیرد.

 

قناعت در پایان عنوان کرد: برای خرید میوه شب عید هم، نیاز اولیه استان ۱۵۰ تن سیب و ۱۳۰ تن پرتقال برآورد شده که باید تدابیر مهم برای تأمین و ذخیره‌سازی آن توسط کمیته راهبردی و سازمان تعاون روستایی انجام شود.

 

 

 

کد خبر 1245463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha