۷۵۰۰ تن در طرح دادرس هلال احمر آموزش دیدند

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۷ هزار و ۵۶۳ تن از جمله دانش آموزان، خانواده عشایری، نیروهای مسلح و عموم مردم در طرح دادرس هلال احمر آموزش های لازم را گذراندند.

 محسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح، بالا بردن سطح آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث و ارتقاء مهارت‌های دیگر امدادی، خود امدادی، ترویج فرهنگ نوع دوستی، کمک به دیگران و نهادینه کردن این فرهنگ بین دانش آموزان است.

 

 

مدیر جمعیت هلال احمر شیروان استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای ترویج و فرهنگ سازی خود امدادی و سازماندهی تیم‌های بحران را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: همانطور که دانش آموزان در حال کسب آموزش‌های امدادی هستند در کنار آن‌ها مربیان، معلمان و مدیران مدارس هم لازم است این آموزش‌ها را بگذرانند زیرا که ایران جزو کشورهای بحران خیز جهان است و آمادگی عمومی مهم و ضروری است.

 

 

نوروزی خاطرنشان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، 40 دوره آموزش همگانی (امداد و نجات) کمک های اولیه، 40 مورد آمادگی در برابر مخاطرات، 21 دوره آموزش در خانه های هلال، 19 دوره برای 215 نفر از عشایر و 400 نفر گروه های جهادی و بسیج برگزار شد.

 

 

وی تصریح کرد: در منطقه محروم شهرک ولیعصر این شهر، دوره امداد کمک های اولیه برگزار شد که 384 نفر در آن آموزش دیدند.

 

 

وی در خصوص ارائه خدمات درمانگاه هلال احمر شیروان اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال، 61 هزار و 249 بیمار به این درمانگاه مراجعه داشتند که از خدماتی همچون پزشکی، مامایی، پرستاری، دندان پزشکی و فیزیوتراپی برخوردار شدند.

 

 

 مدیر جمعیت هلال احمر شیروان بیان کرد: 31 نفر نیرو در بخش های مختلف درمانگاه شهرستان مشغول ارائه خدمات به مراجعین و بیماران هستند.

 

 

 

کد خبر 1245592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha