طی ۱۰ ماه گذشته ۲۳ واحد به تاسیسات گردشگری فارس افزوده شده است

محسن نژاد گفت: در حوزه معاونت گردشگری ۲۳ واحد به تاسیسات گردشگری فارس طی ۱۰ ماهه گذشته افزوده شده است که شامل ۲ هتل، ۶ اقامتگاه سنتی، ۱۲ اقامتگاه بومگردی است و ۲ واحد هم مجتمع گردشگری داشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید موید محسن نژاد، امروز دوشنبه (۱۹ دی) در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: در حوزه معاونت گردشگری ۲۳ واحد به تاسیسات گردشگری فارس طی ۱۰ ماهه گذشته افزوده شده است که شامل ۲ هتل، ۶ اقامتگاه سنتی، ۱۲ اقامتگاه بومگردی است و ۲ واحد هم مجتمع گردشگری داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: ستاد خدمات سفر نوروز فارس در کشور در سال ۱۴۰۱ اول شد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی های خوب انجام شد و در نوروز ۱۴۰۱ توزیع سفر از شیراز به سایر شهرستان ها انجام شد و این اتفاق در عید سعید فطر هم رقم خورد و اطلاع رسانی رسانه ها موجب هدایت بهتر مسافران شد.

محسن نژاد اعلام کرد: تشکیل پرونده آثار تاریخی غیر منقول به تعداد ۳۰ عدد و ۱۱ اثر  منقول و ۱۵ معنوی و هشت اثر طبیعی و  تعیین حریم تاریخی و ... انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۵۰ سامان دهی آثار تاریخی را تا پایان سال پیش بینی کرده ایم و بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تشکیل موزه ها تاکید داریم.

محسن نژاد با اشاره به مرمت کتیبه مسجد جامع عتیق شیراز هم اظهار کرد: از اساتید زبده و کارآمد برای مرمت این کتیبه استفاده شد و از پیمانکار استفاده نشد و از نظر اقتصادی هم به صرفه تمام شد.

وی افزود: چهار اثر شاخص در فهرست آثار جهانی در استان داریم که محور ساسانی خودش چند شهرستان را در بر می گیرد و در محیط های شهری بر استفاده از شهرداری ها برای استفاده از سایت های باستانی به عنوان سایت موزه با حضور سرمایه گذار و آموزش کاوش های باستان شناسی تاکید داریم.

محسن نژاد در خصوص باغ موزه مشاهیر عنوان کرد: فاز یک این موزه تا پایان سال به بهره برداری می رسد اما موضوعاتی مانند انجام تملک گاهی در این گونه موارد منجر به ایجاد تعویق می شود و پیگیر مشکل تملک آن هستیم.

وی در خصوص دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی هم گفت: نمایشگاه گردشگری در دهه ۸۰ به عنوان بازار گردشگری خاور میانه ایجاد شد و تلاش شد نمایشگاه با برند گردشگری پارس معرفی شود و آخرین بار در سال ۹۸ برگزار شد و امسال مجددا پس از بحران کرونا از ۲۰ دی برگزار خواهد شد.

محسن نژاد ادامه داد: معاون گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه در نمایشگاه بین المللی فارس حضور خواهد یافت.

مدیر کل میراث فارس، نمایشگاه گردشگری شیراز را دومین نمایشگاه گردشگری پس از تهران دانست و اعلام کرد: تلاش کردیم که امسال از عمان، عراق، ترکیه، تاجیکستان و قطر در این نمایشگاه حضور یابند.

وی ادامه داد: شرکت های حمل و نقلی، انجمن های گردشگری مثل دفاتر و هتلداران، اتاق بازرگانی، بانک ها و ... در این نمایشگاه حضور دارند و در نمایشگاه گردشگری شیراز رویدادهای جانبی هم خواهیم داشت.

کد خبر 1245598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha