یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور در هشت ماه اول سال اخذ شده است

شالبافیان حسین آبادی گفت: در هشت ماه اول سال یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عوارض خروج از کشور اخذ شده که تا پایان سال احتمالا ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر افزایش می یابد و حوزه گردشگری ۵۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی اصغر شالبافیان حسین آبادی، امروز سه شنبه (20 دی) در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و تجهیزات وابسته و سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که در هتل «شیراز» برگزار شد، گفت: این نمایشگاه از باسابقه ترین نمایشگاه کشور است و منظم ترین نمایشگاهی بوده که در 2 سال اخیر برگزار می شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در مقطع کنونی نمایشگاه ها و جشنواره ها به عنوان ابزاری برای گفتگوی با فعالین اقتصادی سایر بخش هاست.

وی با اشاره به اینکه چه حوزه ای مثل گردشگری را بین مردم معرفی کند، اظهار کرد: نمایشگاه یک ظرفیت است و هرچه به نمایشگاه ها توجه کنیم به اصل حوزه گردشگری توجه می کنیم و امیدوارم نمایشگاه سالانه کشور را در خارج از تهران برپا کنیم.

شالبافیان حسین آبادی با اشاره به اینکه نمایشگاه سالانه گردشگری از 18 تا 21 بهمن با حضور همه استان ها در تهران برپا می شود، اضافه کرد: استان فارس ظرفیت های گردشگری فراوان دارد و نگاه به استان فارس نگاه نقش مکمل برای سایر استان ها و نقش الگو برای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه استان فارس به عنوان استان متمایز در جنبه های گردشگری است، اضافه کرد: فعالین حوزه گردشگری نقطه قوت را ایجاد کردند و اگر بعد از کرونا امیدواری در حوزه گردشگری ایجاد شد به خاطر فعالیت خوب فعالین این عرصه است و مدیران و قانون گذاران برای این حفظ این نقطه قوت چکار باید انجام دهند.

شالبافیان حسین آبادی گفت: در هشت ماه اول سال یک هزار و 400 میلیارد تومان عوارض خروج از کشور اخذ شده که تا پایان سال احتمالا 400 میلیارد تومان دیگر افزایش می یابد و حوزه گردشگری 50 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و سئوال مطرح است که چطور حوزه گردشگری از محل اخذ عوارض خروج از کشور مورد حمایت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 461 پروژه در حال اجرا داریم که پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد داریم و دولت تعهد حمایت از زیرساخت ها را دارد، افزود: اگر تمامی اعتبارات تملک دارایی را بر این تعداد تقسیم کنیم به هر کدام 50 میلیون تومان می رسد و این علی رغم اینست که حوزه گردشگری در حوزه کارآفرینی بسیار خوب عمل کرد.

شالبافیان حسین آبادی گفت: این تعداد پروژه 106 هزار شغل مستقیم ایجاد می کند.

کد خبر 1245860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha