معرفی مشترکان پرمصرف گاز در استان فارس به مراجع قضائی

میدان شاهی گفت: در صورت بالا بودن میزان مصرف گاز در مرحله اول به مشترکان استان فارس تذکر و اخطار کتبی داده می شود و در صورت بی توجهی، جریان گاز مراکز پرمصرف قطع و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی اکبر میدان شاهی، امروز چهارشنبه (21 دی) از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در سال جاری خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل کاهش دما و مصرف بیش از 70 درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، مدیریت مصرف ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: گازرسانی و تداوم جریان پایدار برای تمامی مشترکان گاز و به ویژه بخش خانگی در اولویت قرار دارد و به علت اهمیت رعایت الگوی مصرف، ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز بر مدیریت انرژی در بخش های مختلف تاکید ویژه داشته و شرکت گاز استان فارس با راهکارهای مختلف این امر را رصد می کند.

وی اعلام کرد: طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی از ابتدای آذر توسط شرکت گاز در استان آغاز شده است و 72 گروه کارشناسی از شرکت گاز فارس، میزان مصرف گاز دستگاه ‌های دولتی و غیردولتی، صنایع و مراکز عمومی را رصد می کنند.

میدان شاهی ادامه داد: اخطار کتبی به مشترکان پرمصرف گاز در استان فارس هم ارائه شده است، در صورت بالا بودن میزان مصرف گاز در مرحله اول به مشترکان تذکر و اخطار کتبی داده می شود و در صورت بی توجهی و عدم رعایت بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی، جریان گاز مراکز پرمصرف قطع و به مراجع قضائی معرفی می شوند.

وی با اشاره به تشریح مفاد بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی اظهار کرد: تنظیم دمای 18 درجه سانتی گراد در فضاهای داخلی، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش کردن سیستم گرمایشی در روزهای غیرکاری و تعطیلات رسمی، استفاده از دستگاه های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی A و B در مدیریت مصرف گاز نقش مهمی دارد.

میدان شاهی از آمادگی شرکت گاز فارس برای نوسازی تجهیزات موتورخانه ها هم خبر داد و گفت: انجام معاینه فنی موتورخانه ها، سرویس و تعمیر دوره ای تجهیزات گازسوز و نصب پایش هوشمند موتورخانه با هدف افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز در رعایت الگوی مصرف نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: خواستار کاهش حداقل 10 درصدی مصرف گاز طبیعی در چهار ماهه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و طبق بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی تمامی سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه گاز طبیعی هستند.

کد خبر 1246027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha