راه اندازی قرارگاه مشترک برای رسیدگی به وضعیت سد معابر در شیراز و صدرا

بحرینی گفت: با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، قرارگاه امنیتی و اجتماعی «احمد ابن موسی (ع)» سپاه فجر استان و شهرداری و سایر دستگاه های متولی و مسئول، قرارگاهی مشترک برای هم افزایی و اقدامات لازم وضعیت سد معابر در کلان شهر شیراز و شهر صدرا راه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید مصطفی بحرینی، امروز چهارشنبه (21 دی) در هجدهمین نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان فارس که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: با متخلفانی که به صورت غیرمجاز به واسطه عرضه و فروش کالا اقدام به سد معبر و اخلال در نظم شهری می کنند در چارچوب قانون برخورد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، قرارگاه امنیتی و اجتماعی «احمد ابن موسی (ع)» سپاه فجر استان و شهرداری و سایر دستگاه های متولی و مسئول، قرارگاهی مشترک برای هم افزایی و اقدامات لازم وضعیت سد معابر در کلان شهر شیراز و شهر صدرا راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: از توقف کلیه وسایل نقلیه در حاشیه راه های درون شهری هم جلوگیری می شود.

بحرینی با اشاره به اصل ۴۵ قانون اساسی حقوق ناظر بر اموال و انفال و منابع عمومی از جمله حقوق محیط‌ زیست، بهداشت و سلامت عمومی و ... گفت: این اصل از مصادیق و وظایف مهم دادستان ‌ها در موضوع حقوق عامه است و دادستانی مرکز فارس از فعالیت اشخاصی که در سطح معابر اقدام به فروش اغذیه می کنند و موجب تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی می شوند، جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: مراکز نگهداری و عرضه غیر مجاز دام و محصولات دامی و طیور در حاشیه راه ها و معابر عمومی با همکاری مراکز بهداشت شیراز، اداره کل دامپزشکی استان فارس و سایر دستگاه های مسئول جلوگیری می کند.

بحرینی اضافه کرد: نظارت بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه های مسؤل در سامان دهی نظم شهری و پیشگیری از سد معابر را از وظایف فرمانداری شیراز است و فرمانداری شیراز باید به صورت مستمر بر اجرای تکالیف قانونی دستگاه های مسؤل نظارت کنند و همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.

وی اعلام کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با همکاری شهرداری شیراز و  با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان فارس، فضای مجازی، بیلبوردهای شهری، ارسال پیامک، نصب تابلو، بنر و ... با هدف پیشگیری و ارتقای فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی  به مردم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

بحرینی از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم سد معابر عمومی و اخلال در نظم شهری از سوی دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان فارس  هم خبر داد و گفت: مجوزهای قضائی لازم برای برخورد با تخلفات و جرائم مربوط به سد معابر به صورت مستمر از سوی دادستانی مرکز استان صادر خواهد شد.

کد خبر 1246046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha