بررسی صدور مجوز ذبح اسلامی در شورای شهر «همترامک» آمریکا

شورای شهر «همترامک» آمریکا در حال بررسی یک بازنگری در قوانین ذبح است که بر اساس آن مجوز قربانی کردن دام ها به روش های مذهبی از جمله ذبح اسلامی صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « detroitnews»،شورای شهر «همترامک» آمریکا در حال بررسی یک بازنگری در قوانین حیوانات است که بر اساس آن مجوز قربانی کردن دام ها به روش های مذهبی از جمله ذبح اسلامی صادر می شود.

 

صدور مجوز ذبح حیوانات به روش های مذهبی در منازل از سوی شورای شهر کار را برای مسلمانانی که در این شهر زندگی می کنند،راحت تر از قبل می کند.

 

در صورت تایید و صدور این مجوز افرادی که مایل به ذبح حلال دامها هستند باید حداقل یک هفته قبل این مسئله را به شورای شهر اطلاع دهند.

 

پس از قربانی کردن حیوانات، شورای شهر محل کشتار را بازرسی می کند تا مطمئن شود که محل به درستی تمیز و ضدعفونی شده است. برای این بازرسی هزینه ای وجود خواهد داشت، اگرچه شهر هنوز آن هزینه را تعیین نکرده است.

 

همچنین تاکید شده است که مراسم قربانی کردن یا ذبح دام ها به روش های مذهبی در «همترامک» نباید در انظار عمومی صورت بگیرد.

 

بر اساس بیانیه صادر شده در این زمینه ،اگر دام هادر جایی که عموم مردم می توانند شاهد آن باشند ،قربانی شوند برای افرادی که این اقدام را انجام داده اند جریمه در نظر گرفته می شود.

 

یکی از مهم ترین مراسمی که مسلمانان در آن اقدام به قربانی کردن دام ها می کنند روز عید قربان است.

کد خبر 1246146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha