ایجاد سایت موزه در بافت تاریخی «تل سبز» توسط شهرداری مرودشت

محسن نژاد گفت: ایجاد سایت موزه در بافت تاریخی «تل سبز» مرودشت که به دوره ایلامی تعلق دارد با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس به شهرداری مرودشت واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید موید محسن نژاد، امروز جمعه (23 دی) در دوازدهمین نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری در شیراز با اشاره به انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس و شهرداری و شورای اسلامی شهر مرودشت گفت: این تفاهم نامه با هدف ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهبود زیرساخت‌ های گردشگری در استان منعقد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: این تفاهم ‌نامه در قالب برنامه‌ های جنبی دوازدهمین نمایشگاه بین ‌المللی گردشگری «پارس» قرار گرفت که به موجب آن ایجاد سایت موزه در بافت تاریخی «تل سبز» مرودشت که به دوره عیلامی تعلق دارد و از قدیم مورد تعرض و تصرف قرار داشته است با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس به شهرداری مرودشت واگذار شده است.

وی اعلام کرد: بر این اساس حصار کشی، هزینه ‌های کاوش ‌های باستان‌ شناسی، ایجاد سالن معرفی و موزه و بازارچه صنایع‌ دستی بر روی این تپه توسط شهرداری مرودشت به انجام خواهد رسید.

محسن نژاد با تاکید بر پیامدهای مطلوب ایجاد این سایت موزه در مرودشت اظهار کرد: این سایت موزه فرصت بازدید گردشگران  و بازدیدکنندگانی که از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید می ‌کنند را فراهم می کند تا جاذبه‌ جدیدی در شهر مرودشت هم مورد بازدید قرار دهند.

وی این اقدام را در استفاده مطلوب از ظرفیت‌ های گردشگری فارس مطلوب دانست و گفت: این اولین با راست که چنین اقدامی در شهرستان مرودشت به انجام می رسد و امیدواریم شاهد استفاده مطلوب تر از ظرفیت‌ های گردشگری استان باشیم.

کد خبر 1246469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha