اهانت روزنامه شارلی ابدو ناشی از عجز و ناتوانی فرانسه در مقابل عظمت جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اهانت وقیحانه روزنامه شارلی ابدو به ساحت مقام معظم رهبری، گفت: علت این اهانت ها عجز و ناتوانی دشمن در مقابل عظمت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام رحم الله خواجه پور ظهر امروز (۲۳ دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، در خطبه اول با موضوع عوامل شادابی ایراد سخن کرد و گفت شادابی و نشاط به اندازه ای مهم است که امیرالمومنین امام علی (ع) در خطبه متقین این صفت را یکی از ویژگی‌های پرهیزکاران دانست.

 

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: نباید شادابی را با تمسخر و شوخی های نابجا اشتباه گرفت، بعضی ها خیال می کنند معنای نشاط و شادابی این است که دیگران را تحقیر و تمسخر کنند.

 

وی با اشاره به دو توصیه مهم، ادامه داد: مردم باید از مجلسی که در آن عیوب مومن بیان می‌شود و مجلسی که در آن نقش امام معصوم و حجت خدا گفته می شود بپرهیزند .

 

حجت الاسلام خواجه پور در پاسخ برخی از سوال کنندگان که گاهی مواقع احساس اضطراب و افسردگی دارند، یادآور شد: کسی که خدا شناس است، همیشه شاداب و خندان بوده و شور و شعف دارد .

 

خطیب جمعه مارگون یکی از عوامل شادابی را تقویت باور دانست و خاطرنشان کرد: باور چیزی مثل بتن ساختمان است که هرچه بتن محکم تر باشد، طبقات بیشتری می توان ساخت و هرچه باورهای ما قوی تر باشد، بایدها و نبایدها را بهتر می پذیریم و به اجرا می گذاریم.

 

 وی با اشاره به بیماری که به سمت پزشک می رود تا او را معالجه کند، گفت: کسی که نزد پزشک می رود و پزشک بیماری اش را تشخیص می دهد به او می گوید فلان غذا را بخور، فلان غذا را نخورد حرف پزشک را باور دارد و به دستور عمل می کند؛ لذا لازم است همان طوری که برای بیماری جسم به پزشک مراجعه کنیم، برای بیماری های روحی و روانی به قرآن، دستورات الهی، سیره و مکتب اهل بیت علیهم السلام مراجعه کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون به راه های تقویت باورها اشاره و تاکید کرد: تقویت باورها صرفا با مطالعه کردن و کسب علم نیست، بلکه راه های دیگری هم وجود دارد و آن راه با زیارت و توسل در نماز جمعه و با حضور در مراسمات دینی تقویت می شود.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خاطر نشان کرد: زنها در نگاه اعراب جاهلی از حقوق فردی و اجتماعی برخوردار نبودند بلکه به صورت یک کالا به عنوان دارایی به حساب می‌آمدند و وظیفه زن در زمان جاهلیت فقط به دنیا اوردن فرزندان به ویژه پسران جنگجو بود.

 

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه یک اسوه و الگو بود، گفت: بعد از اسلام حضور فعال حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان مکرم اسلام در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نشان داد که نگرش اسلام به زن در اوج تضاد با نگرش جاهلی به زنان است.

 

امام جمعه شهر مارگون ضمن تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان یک اسوه و الگو در تمام این اوصاف و کمالات اسلامی خصوصاً در مسئله عفاف و حجاب مطرح بوده، خاطرنشان کرد: رفتار و منش آن حضرت باعث شد که نگرش جامعه به زن ارتقا پیدا کند و زن جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

 

وی در نکته دوم به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در دیداری که مداحان با مقام معظم رهبری حفظه الله داشتند حضرت آقا چند نکته اساسی را مطرح فرمودند که باید مورد توجه آحاد ملت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خواجه پور افزود: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری از مداحان این بود که مداحان از آهنگ های نامناسب و ترانه های گناه آلود استفاده نکنند و ماموریت های مداحان را بالا بردن رشد فکری جامعه عنوان کرد و از آنها خواست تا در مداحی علاوه بر معرفت آموزی، برانگیختن احساسات عمق معرفتی مخاطب را نیز افزایش دهند.

 

وی گفت : مقام معظم رهبری به قضایای گوناگونی مانند فتنه ۸۸ و نهم دی تاکید کردند که بدانید که به عنوان مداح در کجا ایستاده اید و با پدیده بزرگ و جذاب مداحی در خدمت انقلاب و مبارزه با طاغوت و استکبار و فساد نقش آفرینی کنید.

 

خطیب جمعه شهرستان مارگون گفت :حضرت آقا نقشه دشمن را نقشه جامعی دانستند اما محاسبه دشمن را غلط عنوان کردند، یعنی دشمن با تمام امکانات و عوامل برای براندازی جمهوری اسلامی به میدان آمد اما در محاسبات شان اشتباه کردند و ناکام ماندند.

 

حجت الاسلام خواجه پور به محاسبات اشتباه دشمن اشاره کرد و ادامه داد: دشمن خیال می‌کرد به خاطر مشکلات اقتصادی که وجود دارد مردم با نقشه براندازی و تجزیه طلبی همراهی خواهند کرد، این محاسبه غلط است، دشمن خیال می‌کرد با فحش و بددهنی می‌تواند مسئولان کشور را منحرف و منفعل کند.

 

وی گفت: دشمنان خیال می‌کردند با وسوسه ها و هیاهوها می تواند مسئولان کشوری را دچار اختلاف نظر کنند و خیال می‌کردند که می‌توانند با دلارهای نفتی اراده جمهوری اسلامی را تحت تاثیر قرار دهند و آنها در این محاسبات کاملا اشتباه کردند.

 

امام جمعه شهر مارگون افزود: هرکس به اتحاد ملت و جمهوری اسلامی خدشه وارد کند برای دشمن و در زمین دشمنان بازی می کند.

 

وی تاکید کرد: مردم بدانند که دلیل محاسبات غلط دشمن قوی بودن جمهوری اسلامی ایران است که انشاالله جمهوری اسلامی با اقتدار روزافزون بینی دشمنان را به خاک می مالد.

 

 امام جمعه شهر مارگون با اشاره به اهانت وقیحانه روزنامه شارلی ابدو به ساحت مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: عامل این اهانت‌ها شکست در اغتشاشات اخیر، جنگ ترکیبی و همچنین عجز و ناتوانی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی بود.

 

وی افزود: دشمن هر کاری کرد نتوانست در اعتقادات تزلزل ایجاد کند با وجود همه مشکلات ، تحریم‌ها و تهدیدات، هیچ غلطی نتوانست بکند.

 

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه ۴۵ سال قبل که در چنین ایامی که ساواکی ها به دستور محمد رضا پهلوی اقدام به درج مطلبی اهانت آمیز علیه مرجعیت و امام عظیم الشأن در روزنامه اطلاعات کردند، گفت: مردم قم در ۱۹ دی ۵۶ به دلیل این اهانت های موزون علیه امام و روحانیت قیام کردند و قیامشان تاریخی بود و در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادند و به خیابان‌ها ریختند و آنها را سرجای خودشان نشاندند.

 

امام جمعه شهر مارگون این اهانت مهم را محکوم و گفت: این اهانت در واقع اهانت به یک مملکت بود، اهانت به ممالک اسلامی بود و با این اهانت ها اینها ما را در مقابل مستکبران جهانی و دشمنان قوی تر می کنند و اعتقاد ما را نسبت به ارزشهای دینی و اسلامی و در راس ولایت مطلقه فقیه مصمم تر و قوی تر خواهد کرد.

کد خبر 1246495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha