نقوی گفت: ۲۰۰ نفر از راویان دفاع مقدس در مدارس و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان حضور یافتند.

محمود نقوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان با بیان اینکه دو سوم از جمعیت استان با این نهاد فرهنگی در ارتباط هستند، گفت: به طوری که حدود ۲۱ هزار و ۲۰ نفر در مجموعه آموزش و پرورش شاغل هستند و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز ازطریق ارگان‌های دولتی با آموزش و پرورش همکاری دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهارکرد: استان همدان ۳۲۹ هزار دانش آموز دارد که با اولیاء آنان درمجموع ۸۲۹ هزار نفر با مجموعه آموزش و پرورش در ارتباط هستند که از این تعداد ۳۵ هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی (غیردولتی) تحصیل می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در استان همدان ۴ هزار معلم و ۸۰۰ نفر در حوزه کیفیت بخشی کمبود نیرو داریم ادامه‌داد: ۶ هزار و ۶۰۰ کلاس ابتدایی و ۴هزار و ۸۰۰ کلاس متوسطه اول و دوم داریم که برای جبران این بخش از کمبود نیرو، از بازنشستگان، اضافه تدریس همکاران و برخی هم همکارانی که به صورت جهادی در این زمینه با آموزش و پرورش فعالیت دارند، استفاد شده است.

 

نقوی گفت: به لحاظ علمی دانش‌آموزان استان همدان، در رشته ریاضی رتبه ۲۷، در رشته تجربی رتبه ۲۵ و در رشته علوم انسانی رتبه ۱۷ را دارا هستند.

 

وی افزود: مراسم جشن ستارگان در مدارس که برای تقدیر از برگزیدگان کنکور و دانش آموزان برتر است، دوباره احیا می‌شود.

 

وی ادامه‌داد: آیین تجلیل از معلمان برتر امتحان نهایی و رتبه بندی مناطق بر اساس پیشرفت تحصیلی انجام شد که در آخرین رتبه‌بندی بهترین عملکرد دوره متوسطه، آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان اول، ملایر دوم و سامن سوم شدند.

 

نقوی روند آموزش و پرورش را در استان روندی رو به رشد بیان‌کرد و گفت: در ۶دی ماه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از شهدای گمنام که مربوط به عملیات والفجر مقدماتی در منطقه منطقه عملیاتی فکه است در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان دفن شده است.

 

وی افزود: در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و حاکم کردن حال و هوای اوایل انقلاب در جامعه کنونی، طرح‌‌های مختلفی در مدارس اجرا می‌گردد که یکی از این طرح‌ها، هر مدرسه یک یادواره است که تا پایان سال در مدارس با حضور راویان، خانواده‌های محترم شهدا بخصوص شهدای امنیت برگزار می‌شود.

 

نقوی در خصوص نحوه برگزاری یادواره‌ها گفت: یادواره‌ها بعد از مدارس در مناطق و در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

 

وی سطح برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس را بالا دانست و گفت: مجریان این یادواره‌ها خود دانش آموزان هستند که تاکنون استقبال بسیار خوبی از این یادواره‌ها شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در خصوص تامین هزینه‌های این یادواره‌ها گفت: برای هر مدرسه ۴ میلیون تومان اختصاص داده شده و در استان همدان تاکنون ۹۰ میلیون تومان به برگزاری یادواره شهدا اختصاص داده شده است.

 

نقوی گفت: مرحله شهرستانی یادواره شهدا در مدارس فروردین ماه و مرحله استانی آن در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به هزار و ۷۶ شهید دانش آموز و ۲۱۳ معلم شهید در استان گفت: فضاهای نامگذاری شده به نام شهدای فرهنگی و دانش آموز را دوباره احیا کردیم و هر شهیدی که فضایی به نامش نباشد، آن را به جدّ پیگیری خواهیم کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه‌داد: تربیت راویان دفاع مقدس به تعداد ۳۰ نفر، دیدار مسئولین پایگاه‌های بسیج با خانواده‌های معظم شهدا، حضور ۲۰۰ نفر از راویان دفاع مقدس در مدارس و حضور در کلاس‌ها و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان به عنوان یکی از موزه‌های فاخر کشوری از جمله‌ برنامه‌های این مجموعه در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در آموزش و پرورش می‌باشد.

 

 

کد خبر 1246572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha