بنگلادش : افتتاح ۵۰  مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی در روز ۱۶ ژانویه

آماده‌سازی برای افتتاح ۵۰ مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی در سراسر بنگلادش در روز ۱۶ ژانویه (دوشنبه ۲۶دی) در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dhakatribune»، آماده‌سازی برای افتتاح 50 مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی در سراسر بنگلادش در روز 16 ژانویه (دوشنبه 26دی) در حال انجام است.

 یک مقام وزارت امور مذهبی بنگلادش در این باره گفت: انتظار می‌رود نخست‌وزیر «شیخ حسینه»، 50 مسجد نمونه همراه با مراکز فرهنگی اسلامی را در 16 ژانویه افتتاح کند.

دکتر «فریدالحاق خان»، وزیر امور مذهبی بنگلادش نیز گفت که «شیخ حسینه» ایده ساخت 564 مسجد نمونه در سراسر کشور را مطرح کرده است.

وی افزود: دولت به رهبری نخست وزیر با ساختن 564 مسجد نمونه و مرکز اسلامی در هر منطقه در سراسر کشور نمونه نادری در تاریخ جهان ایجاد کرده است.

همچنین مقدمات ثبت نام و آموزش برای زائران ، مرکز تربیت امامان جماعت، مرکز تحقیقات و کتابخانه اسلامی، مراکز آموزش و پرورش و قرآن آموزی، سالن کنفرانس فرهنگیان اسلامی ، مرکز فروش کتب اسلامی و پانسیون مهمانان داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.

پیش از این، در 10 ژوئن 2021، نخست وزیر شیخ حسینه فاز اول 50 مسجد نمونه از مجموع 564 مسجد را به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح کرد که هدف آن تبلیغ پیام های واقعی اسلام برای از بین بردن باورهای غلط مذهبی بود.

هدف از این پروژه، تبلیغ برادری اسلامی و ارزش های آن و نیز ترویج جوهره اسلام در برابر افراط گرایی و ستیزه جویی است، چرا که دین اسلام  هرگز از این مفاهیم حمایت نکرده و نخواهد کرد.

در حالی که ناشکیبایی و نفرت موجب بروز خشونت در بسیاری از کشورهای جهان شده از جمله بنگلادش شده است ، دولت داکا طرح و ابتکار «مساجد نمونه» را به عنوان پیام آوران صلح و شکیبایی به منظور ایجاد انسجام و صلح مذهبی ارائه داده است.

 دولت بنگلادش می گوید که طرح مساجد نمونه راهی برای تبلیغ معنای واقعی اسلام ، ارزش های آن و ایستادگی در برابر افراط گرایی و ستیزه جویی است.

کد خبر 1246691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha