مدیریت مصرف گاز با پویش هر منزل یک بخاری

فرجامی فر با اشاره به برودت و سرمای هوا گفت: با انجام پویش هر خانه یک بخاری مصرف گاز در شهرستان درمیان تا حدودی مدیریت شد.

مهدی فرجامی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پویش هر خانه یک بخاری و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و... در این راستا، اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و اجرای این پویش شاهد مصرف بهینه انرژی و عدم قطع گاز خانگی در شهرستان بودیم.

 

فرماندار درمیان افزود: در شهرستان درمیان 10 واحد گلخانه و 33 واحد مرغداری که جوجه ریزی داشت پای کار آمده و سوخت مصرفی خود را از گاز به گازوئیل به عنوان سوخت دوم تغییر دادند.

 

وی با بیان اینکه به همه واحدهای تولیدی و... این مهم اعلام شده است، گفت: با توجه به مشکل حمل سوخت جایگزین توسط واحدهای تولیدی، پس از رسیدن گازوئیل به واحدها و روشن شدن مشعل گازوئیل، گاز واحد قطع می شود.

 

به گفته فرجامی فر با ادامه روند همراهی و همکاری مردم و اجرای پویش هر خانه یک بخاری، احتمال قطع گاز خانگی در شهر و روستا کمتر بوده و امید است روند صرفه جویی در مصرف گاز ادامه داشته باشد.

 

وی یادآور شد: به همه مردم در شهر و روستا اعلام شده که تجهیزاتی مانند بخاری نفتی و برقی را برای زمان بحران و قطع احتمالی گاز فراهم کنند تا در صورت قطع احتمالی با مشکل مواجه نشوند.

 

فرماندار درمیان تأکید کرد: مردم نگران سوخت جایگزین مانند نفت سفید نباشند چرا که تمهیدات لازم در راستا اندیشیده شده و شعب فروشندگی های نفت، گازوییل و.... ذخیره کافی را دارند.

 

فرجامی فر در پایان بر صله رحم به عنوان آیینی ایرانی اسلامی تأکید کرد و گفت: در این شرایط بحرانی می توان بیشتر از گذشته به منزل بزرگترها رفت و علاوه بر انجام صله رحم در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1246785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha