زمینه ساز انس نسل نو با نماز باشید|لزوم رفع مشکلات عمومی سازی اقامه نماز در جامعه

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه ترویج اقامه نماز مانع رشد آسیب های اجتماعی می شود، گفت: نوجوانان و جوانان در این سن بیشتر در معرض آسیب هستند ازآنجاییکه نماز انسان را از خطاها محفوظ نگه می دارد باید زمینه انس نسل نو با نماز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امروز(۲۵دی) در هشتمین اجلاسیه استانی نماز که با شعار نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده، معلمان آینده در اردوگاه دانش آموزی بادله برگزار شد، با بیان اینکه نماز تشکر از خداست، اظهار کرد: خدا به تشکر ما انسان ها نیاز ندارد اما برپایی نماز یعنی شکرگزاری از نعمت های خدواند و اولین معیار برای حفظ ارزش ها برپایی اجرای دقیق این فریضه الهی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه قبله واحد و زبان واحد برای شکرگزاری نعمت های خداوند وجود دارد، افزود: نماز و قرآن زبان واحد برای شکرگزاری از نعمت های خداوند متعال محسوب می شوند.

 

وی بابیان اینکه متاسفانه در دهه های گذشته در کشور فرهنگ نماز برجسته نشد که باید ضعف های احتمالی در این حوزه شناسایی و برای رفع آن تدبیر شود، گفت: اگر نماز درست شد ،سایر اعمال یک انسان در روز آخرت قبول می شود در غیر این صورت یک عمر در تباهی بودیم.
 

 

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور و کم کاری هایی که در حوزه تعلیم و تربیت مباحث دینی و تروجیاقامه نماز صورت گرفت، خاطرشنان شد: براین باور معتقدم اگر با خلوص نماز برپا شود ،هیچگاه زشتی و پلیدی در کشور رخنه نمی کند.

 

وی با اشاره به نقش معلمان و اساتید دانشگاه فرهنگیان در هدایت فکری نوجوانان و جوانان، بیان کرد: مقام معلمی کمتر از فقها نیست و اگر معلم بیشتر به این مقوله توجه کند ،بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

 

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه ترویج   اقامه نماز مانع  رشد آسیب های اجتماعی می شود، گفت:  نوجوانان و جوانان در این سن بیشتر در معرض آسیب هستند ازآنجاییکه نماز انسان را از خطاها  محفوظ نگه می دارد باید زمینه انس نسل نو با نماز فراهم   شود.

 

کد خبر 1246833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha