مرشدی گفت: ۲ هزار و ۱۹۶ نفر متقاضی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرهای نهاوند، گیان، فیروزان و برزول تایید شدند.

احمد مرشدی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در همدان گفت: پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان نهاوند در سه نقطه در شهرک شهید حیدری در حال اجراست که شامل سه پروژه ۲۷۴ واحدی، ۴۵ واحدی و ۴۶ واحدی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند با بیان اینکه پروژه 33واحدی نهضت مسکن ملی در شهرک امیرکبیر نیز در حال اجراست، افزود: 49 قطعه زمین به بنیادمسکن و در حال حاضر 11 قطعه به گروه های ساخت تحویل داده شده و 38 قطعه مابقی در انتظار تحویل و انعقادقرارداد از بنیادمسکن با متقاضیان واجد شرایط می باشد.

مرشدی با بیان اینکه طرح تفکیکی اراضی باروداب برای تکمیل و تامین زمین شهری تمام متقاضیان نهضت ملی مسکن در نهاوند به اتمام رسیده است، ادامه داد: پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان در شهرک امیر کبیر(باروداب) دارای ۲۱.۵ هکتار است و فضای آموزشی، پارک، فضای مذهبی و فرهنگی، ایستگاه اتوبوس و ... برای اجرا در این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان نهاوند تصریح کرد: برای این پروژه ۴۸۲ قطعه مسکونی ۱۵۰ متری در نظر گرفته شده که در قالب گروه‌های ساخت سه نفره انجام می‌شود همچنین 38 قطعه تجاری در این پروژه در نظر گرفته شده و تاییدیه کمیسیون ماده 5 را دارد.

وی با اشاره به اینکه اراضی، تغییر کاربری شده و اداره کل راه و شهرسازی آمادگی عقد تفاهم نامه با کارگزار بنیادمسکن استان همدان می باشد، گفت:پس از تحویل زمین به بنیاد مسکن، افراد تایید شده واجد شرایط توسط بنیاد مسکن فراخوان می شوند و در قالب گروه‌های ساخت سه نفره عقد تفاهم نامه با بنیاد مسکن منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بانک مسکن تسهیلات و متقاضیان وجه آورده رانیز به موقع تامین اعتبار نمایند در 4 شهر نهاوند، گیان، فیروزان و برزول زمین و مسکن تامین خواهد شد و افراد مذکور سر وقت صاحب منزل مسکونی می شوند.

مرشدی در ادامه به اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در قالب تبدیل پروژه‌های مسکن مهر نیمه‌کاره فاقد متقاضی در شهرهای فیروزان، گیان و برزول اشاره کرد و گفت: مساکن مهر نیمه‌کاره در شهرهای فیروزان ۲۱۰ واحد، در شهر گیان ۲۵۸ واحد و در شهر برزول ۲7۶ واحد است که مقرر شد پروژه نهضت ملی مسکن این شهرها در این مسکن‌های مهر نیمه‌کاره اجرا شود.

وی گفت: ۷۳3۸ نفر متقاضی در شهر نهاوند برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۹45 نفر احزار هویت و تایید نهایی شده‌اند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان نهاوند ابراز کرد: 374 نفر در شهرستان گیان برای نهصت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این میزان 99 نفر مورد تایید نهایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه همچنین 562 نفر در شهرفیروزان برای پروژه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که 136 نفر تایید نهایی شدند گفت: در شهر برزول نیز 158 نفر ثبت نام و 16 نفر تایید شدند.

مرشدی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی کل پروژه های نهضت ملی نهاوند 43 درصد و پیشرفت فیزیکی اسکلت پروژه 81 درصد می باشد.

وی همچنین از متقاضیان درخواست کرد که در جهت تامین هزینه های ساخت در اسرع وقت اقدام کنند و با بنیاد مسکن شهرستان نهاوند همکاری لازم را داشته باشند تا واحدهای مسکونی به موقع ساخته و تحویل متقاضیان شود.

وی بیان داشت: مسئولین نظام مهندسی استان همدان به ویژه شهرستان نهاوند جهت حذف الزام مجری برای ساخت نهایی تا 4 طبقه تمهیدات و کمک و اقدامات لازم را با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان و استانداری انجام دهند تا هزینه ساخت برای پروژه های گروه ساخت پایین آورده شود تا متقاضیان تمایل بیشتری برای ادامه روند این پروژه داشته باشند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان نهاوند از اخذ مجوز شورای مسکن نهاوند برای پروژه 24 واحدی جان جان این شهرستان خبرداد و گفت: این پروژه از 3 جانبه به گروه های ساخت تبدیل شود تا اداره کل راه و شهرسازی همدان بتواند تفاهم نامه منعقد و با متقاضیان قرارداد اجاره عرصه تنظیم گردد که به محض دریافت مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن این مشکل که چندین سال بلاتکلیف مانده بود رفع شود.

مرشدی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه مسکن مهر 144 واحدی فرهنگیان تعداد 144 فقره سند تگ برگ اخذ گردیده و متقاضیان می توانند به اداره راه و شهرسازی نهاوند جهت تکمیل پرونده و به منظور انتقال اسناد و معرفی آنان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

وی افزود: 137 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران به منظور تکمیل مدارک و تنظیم فرم قرارداد و واگذاری تسهیلات اسناد مسکن به اداره بنیاد شهید شهرستان نهاوند معرفی شدند و می توانند به اداره راه و شهرسازی شهرستان جهت تکمیل مدارک و تنظیم فرم قرارداد مراجعه کنند و واگذاری 40 قطعه به بنیاد شهید مشخص و به ثمر برسد.

وی ابرازکرد: براساس بند "ک" تبصره 11 قانون برنامه و بودجه سال 1401 متقاضیانی که در اراضی دولتی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و تحت مالکیت راه و شهرسازی تصرف و اقدام به ساخت مسکن کردند که سابقه تصرف آنان از ۱۳۹۴/۱/۱ به قبل می باشد می توانند تا پایان اسفندماه سال جاری به اداره راه و شهرسازی نهاوند مراجعه کنند و تشکیل پرونده نمایند.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان نهاوند بیان داشت: اراضی تصرفی که تا کمتر از 200 متر زیربنا دارند به قیمت منطقه ای و مازاد بر آن به قیمت کارشناسی روز محاسبه و توسط متصرفین می بایستی به حساب دولت پرداخت شود چرا که این قانون جهت رفاه حال متقاضیانی است که در سنوات قبل اقدام به تصرف اراضی دولتی کردند و مصوب شده پس از تکمیل پروسه، اخذ سند تک برگ و تفکیک اراضی دولتی تمهیدات عقد قرار داد و متعاقبا انتقال سند انجام خواهد گرفت.

مرشدی گفت: در خصوص اجرای ماده 10 قانون جهش تولید مسکن که مقرر است دستگاه های دولتی اراضی مازاد در اختیار خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان همدان واگذار کنند جهت ساخت مسکن برای عموم مردم خواستار همکاری ادارات هستیم  و همچنین اداره ثبت اسناد و املاک نیز در این خصوص اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی افزود: پروژه 84 و 140 واحدی مسکن مهر شرکت ابنیه گستر عالی ساز اقدامات انجام شده متقاضیان از طریق نماینده شرکت مذکور پیگیری نمایند که قرارداد اجاره عرصه ها در حال تنظیم به منظور انتقال اسناد اجاره عرصه با هماهنگی اداره راه و شهرسازی نهاوند می باشد.

وی گفت: از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی قیریارانه ای به شهرداری نهاوند از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تحویل داده شده که معابر خاکی و معابری که نیاز ترمیم آسفالت دارند در سطح شهر نهاوند برای معابر مساکن مهر و معابر محدوده های بازآفرینی اقدامات لازم توسط شهرداری در حال انجام می باشد.

 

 

 

کد خبر 1247161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha