بهره مندی ۲ روستای صعب العبور استهبان از آب شرب در طرح جهاد آبرسانی بسیج سازندگی فارس

کارگر گفت: روستاهای «خانه کت» و «قشم قاوی» استهبان پس از ۱۷ سال با تلاش جهادگران بسیج سازندگی استان فارس از نعمت آب شرب پایدار بهرمند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمید کارگر، امروز سه شنبه (27 دی) با اشاره به آبرسانی به روستاهای «خانه کت» و «قشم قاوی» استهبان در جمع خبرنگاران گفت: این 2 روستا صعب العبور هستند و به گفته اهالی منطقه آبرسانی به این منطقه بیش از 17 سال است که راکد مانده بود که اکنون با تلاش جهادگران به سرانجام رسید اما سختی مسیر پروژه و لزوم اصلاحات متعدد در مسیر قبلی باعث نشد جهادگران دست از تلاش شبانه روزی بردارند.

مدیر فنی و محرومیت ‌زدایی سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: جهادگران با ابتکارات مهندسی تلاش کردند 6 کیلومتر از خط انتقال را اصلاح کنند و پنج کیلومتر خط انتقال را لوله گذاری کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در این اقدامات 2 مورد فشار شکن و اجرای 30 مورد حوضچه و 300 متر تکمیل خط لوله در این روستاها انجام شده است و مردم نوید برخورداری مجدد از جریان مداوم آب شیرین آشامیدنی را شنیدند.

کارگر اعلام کرد: حدود 21 کیلومتر خط انتقال این پروژه پیش از این توسط آبفا انجام شده است و با تجهیز چاه و برق رسانی به 2 ایستگاه پمپاژ، طعم شیرین آب آشامیدنی و جریان زندگی برای مردم به ارمغان آورده شده است.

وی ادامه داد: این پروژه با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون تومانی و با تلاش های جهادی و خدمت بی منت به نتیجه رسیده است و جهادگران مسیرها و نقاطی را با ساعت ها پیاده روی و کوهنوردی برای انجام این کار پیموده اند.

علی گلزار هم با اشاره به جهاد آبرسانی به این 2 روستا در استهبان گفت: این پروژه با مشارکت قرارگاه «امام حسن مجتبی (ع)» و شرکت آبفا و با محوریت بسیج سازندگی به انجام رسید و نشان داد تفکر جهادی نتیجه بخش است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان استهبان ادامه داد: بسیج ظرفیت بی بدیلی است که توان مردم مشتاق را پای کار حل مشکلات جامعه آورده است و حضور قدرتمند بسیج و نیروی عظیم مردمی به رفع مشکلات و موانع همواره منجر شده است.

وی تاکید کرد: امروز بسیج سازندگی با همان روحیه ابتدای انقلاب اسلامی و رویکرد مقاومت و ایستادگی و با هم افزایی مردم و مسئولان برای حل مشکلات و معضلات جامعه پای کار است و باید قدر نعمت بزرگ بسیج را بدانیم و از تمامی ظرفیت های موجود در دستگاه ها برای افزایش همکاری ها استفاده کنیم.

خاطر نشان می شود، روستاهای «خانه کت» و «قشم قاوی» استعداد بسیاری در گسترش باغات انجیر دارند و می توانند ظرفیت بالایی برای درآم زایی مردم باشند و تامین آب در این امر نقش موثری دارد و مانع مهاجرت از روستا می شود.

مردم سخت کوش این منطقه سال های زیادی با برخی از مشکلات زیرساختی مانند آب آشامیدنی پایدار روبرو بودند و پروژه آبرسانی به «خانه کت» و «قشم قاوی» به گفته اهالی منطقه بیش از 17 سال است که راکد مانده بود که اکنون با تلاش جهادگران به سرانجام رسید.

پروژه انتقال آب به این 2 روستا با 31 کیلومتر خط انتقال و با توجه به کوهستانی بودن مسیر از سخت ترین و پرهزینه ترین پروژه های شهرستان محسوب می شد و همین سختی پروژه و عدم اجرای آن باعث شده بود تا مدت های زیادی برای هر روستا،  یک تانکر،  روزانه عملیات آبرسانی را انجام دهد و در سال 96 اقدام به  طرح حفر چاه عمیق جایگزین انجام شد اما  پس از حفر 290 متر از زمین نیز به آب شرب پایدار نرسید و این طرح با شکست مواجه شد.

عدم رفع این مشکلات طی سال های اخیر باعث شد تا سپاه و بسیج سازندگی در راستای طرح بسیج آبرسانی ورود کنند و پاسخگوی مطالبات مردمی باشند و پروژه ای که از اردیبهشت 1401  آغاز شد با حرکت های جهادی توانست این دغدغه مردمی را رفع کند.

 

کد خبر 1247205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha