رهایی یک محکوم به قصاص در کوار با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس و با اخذ رضایت اولیای دم در یک پرونده قصاص در شهرستان کوار یک محکوم به قصاص از مجازات رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، امروز سه شنبه (27 دی) با اشاره به آزادی زندانیان در کوار در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضائیه 270 زندانی در کوار آزاد شدند و با اخذ رضایت اولیای دم در یک پرونده  قصاص در شهرستان کوار یک محکوم به قصاص از مجازات رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: هفت نفر از آزاد شدگان بانوان و 263 نفر مردان هستند و 38 نفر از این افراد با مرخصی، 87 نفر دیگر با پذیرش وثیقه و 33 نفر هم با قبول کفالت از زندان آزاد شده اند.

وی تاکید کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف با جدیت بیشتری موضوع مصالحه در پرونده ها و حل اختلافات را پیگیری می کنند و با تلاش آنها یک فقره پرونده قصاص در شهرستان کوار به اخذ رضایت منجر شد.

حجت الاسلام موسوی نماینده ادامه داد: اعضای شوراهای حل اختلاف استان فارس با اخذ رضایت از شکات پرونده، زمینه آزادی و تخفیف مجازات 19 زندانی را فراهم کرده اند و  بیش از 14 نفر از زندانیان مالی هم در استان با کمک خیران و ستاد دیه از زندان رهایی یافته اند.

وی ضمن ابراز رضایت از انسجام و هماهنگی بخش های مختلف مجموعه قضایی استان فارس برای فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان گفت: سرکشی قضات در تمامی حوزه های قضائی از زندان ها کاربردی است و کیفیت آن توسط معاون قضائی دادگستری فارس و معاونان دادستان مرکز استان بررسی می شوند.

کد خبر 1247221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha