سیاستمدار افراطی دانمارک به قرآن سوزی مقابل سفارت ترکیه در سوئد تهدید کرد

رهبر حزب راست گرای افراطی دانمارک در موضع گیری علیه اردوغان، قصد دارد نسخه ای از قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم بسوزاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المرکز السویدی المعلومات، «راسموسن پالودن» رهبر حزب راست گرای افراطی دانمارک قصد دارد بار دیگر نسخه ای از قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم بسوزاند.

 

راسموسن به رسانه ‌های سوئدی گفت: تصمیم گرفته بودم که تظاهراتی برای سوزاندن قرآن در سوئد برگزار نکنم، اما پس از موضع‌ گیری رئیس‌ جمهور ترکیه درباره تلاش برای سرکوب آزادی‌ ها در سوئد، آخر هفته آینده، مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در تظاهراتی قرآن را به آتش می کشم.

 

وی گفت: تظاهرات متعددی در استکهلم علیه اردوغان و دولت ترکیه برگزار خواهد شد و من به روش خودم در این تظاهرات کمک می کنم. سوزاندن قرآن حامل پیامی قوی به افراط‌ گرایان اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: برخی از سوئدی ‌ها از من می‌ خواهند روز شنبه در مقابل سفارت ترکیه قرآن را بسوزانم. به نظرم سوزاندن قرآن  مقابل سفارت جالب است.

 

این سیاستمدار راست گرای افراطی دانمارکی- سوئدی در ادامه گفت: در حال گفت و گو با پلیس استکهلم برای ترتیب دادن تظاهرات هستم و هدفی مشابه با کسانی که معمولاً علیه اردوغان تظاهرات می‌ کنند، ندارم. وی در ادامه مدعی شد که به خاطر آزادی بیان تظاهرات می کنم.

 

راسموسن افزود: من شهروند سوئدی هستم و با پیوستن سوئد به ناتو مشکلی ندارم، اما نباید بهای آن را برای لغو آزادی بیان بپردازیم که در غیر اینصورت، این بهایی سنگین است. وی گفت:  به نظر می‌ رسد اردوغان معتقد است که می ‌تواند انواع درخواست‌ های غیرمنطقی را از سوئد در این راستا مطرح کند و  فکر می‌ کند سوئدی‌ ها به او احترام می ‌گذارند. من از طرف همه سوئدی‌ ها صحبت نمی کنم،  اما فکر نمی‌ کنم دیکتاتور اسلامی در ترکیه کسی باشد که سوئدی ‌ها به او احترام بگذارند.

 

راسموسن، رهبر حزب راست گرای افراطی دانمارک است که بارها دست به قرآن سوزی در کشورهای مختلف زده است.

کد خبر 1247250

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha