لزوم ذکر فضائل ائمه اطهار (ع) در منابر و سخنرانی ها

آیت الله دژکام ضمن گرامیداشت روز اول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) و روز سوم ماه رجب، روز شهادت امام علی النقی (ع) گفت: در منبرها و سخنرانی های خود باید از فضائل ائمه اطهار (ع) بسیار یاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (30 دی) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اینکه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد، گفت: برخی حرف های نامربوط از برخی کشورهای اروپایی درباره سپاه گفته می شود که مثلا ما پیش نویس برده‌ایم که سپاه را مثلا تروریست بدانیم یا محکوم کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: اینکه برچسب به سپاهی بزنند که کارش دفاع از اسلام و پیشبرد اهداف دین است نتیجه ‌ای جز کوچک شدن خودتان در چشم مسلمانان نخواهد داشت و باید بدانند که با مشت‌های پولادین امت اسلامی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: این کشورها باید بدانند با این برچسب زدن ها به یک نیروی مقدس نظامی که در بین همه کشورهای اسلامی مورد احترام است به نتیجه نمی ‌رسید.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه یکی از فرماندهان سپاه، شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، اظهار کرد: جهان اسلام در شهادت شهید سلیمانی حرکت کرد و هر حرکتی که رژیم صهیونیستی بخواهد علیه جمهوری اسلامی کند، مسلما تعجیل در نابودی خودشان است.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز هم با گرامیداشت آغاز ماه رجب بیان کرد: اعیاد و مناسبت های ماه رجب، و این ماه مبارک، فرصتی برای بندگی خداست.

وی با اشاره به بحث اعتکاف که در نیمه ماه رجب قرار دارد، گفت: بیماری کرونا کنترل شده است و شرایط برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف فراهم است و باید در برگزاری این مراسم هر چه از دستمان بر می آید، انجام دهیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف در شیراز در مسجد «شهدا» و در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از شلوغ ترین اعتکاف های جوانان کشور است و چندین هزار نفر در این مسجد معتکف خواهند شد.

وی ضمن گرامیداشت روز اول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) و روز سوم ماه رجب، روز شهادت امام علی النقی (ع) عنوان کرد: در منبرها و سخنرانی های خود باید از فضائل ائمه اطهار (ع) بسیار یاد کنیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر موضوع جهان اسلام و خصوصا غرب آسیا هم گفت: کانون تحولات جهان اسلام نیز همین منطقه است و ما باید حواسمان باشد که در اینجا چه می ‌گذرد زیرا اخیرا برخی سران کشورهای غیر اسلامی در منطقه حرفهایی و شعارهایی به نفع یک جریان خاص داده اند که مسلما در بین مسلمانان جایی ندارد.

وی تاکید کرد: رژیم اشغالی هم  دوباره حرف های نامربوط زده و برای ایران خط و نشان کشیده است و آمریکا تلاش کرده تا رابطه کشورهای اسلامی با رژیم اشغالی را عادی کند اما مسلمانان هرگز زیر بار چنین چیزی نخواهند رفت.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: بررسی ها نشان داده است که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم مخالف این عادی سازی بوده اند و مردم از دولت هایی که عادی سازی روابط با رژیم اشغالی دشاته اند، متنفر هستند و دل های آنها با شما که «مرگ بر اسرائیل» می ‌گویید، یکی است.

کد خبر 1247757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha