هنر از حوزه های مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است

عسکری گفت: هنر از حوزه های مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و به فرموده ایشان، هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدخلیل عسکری، امروز شنبه (1 بهمن) در آئین افتتاحیه طرح سراسری «هنر برای همه» گفت: هنر از حوزه های مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و به فرموده ایشان، هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: این طرح سراسری اقدام موثری در راستای توسعه عدالت در سایه نظام جمهوری اسلامی است و با توزیع عادلانه هنر، می توان زمینه ایجاد فضای توانمندسازی رشد و تقویت استعدادهای دانش آموزان را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: طرح سراسری «هنر برای همه» اقدام ارزشمندی برای محرومیت زدایی است که با تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان رقم خورده است.

عسکری افزود: از یک هزار نفر دانش آموزی که در این طرح ثبت نام کرده اند،۶۵۰ نفر به صورت حضوری و ۳۵۰ نفر به صورت غیر حضوری در این طرح شرکت دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنیم هم عنوان کرد: علاقمندی دانش آموزان در توسعه رشته های هنری، باعث می شود در سال دوم اجرای این طرح شاهد اقدامات بهتری باشیم.

عسکری ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش فارس برای توسعه این طرح آماده هر گونه همکاری است تا زمینه بهتری برای شکوفایی ذهن خلاق دانش آموزان استان را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان ما در کنار هنرهای زیبایی که در این نمایشگاه هم به نمایش گذاشته اند باید هنر با هم خوب بودن، احترام به پدر و مادر،  انجام کار گروهی و ... را هم تمرین کنند.

عسکری اعلام کرد: تفاهم نامه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است که موجب می شود در اجرای طرح حمایتی مادی و پشتیبانی لازم را انجام دهیم تا دانش آموزان ما در زمینه استعداد و توانمندی به جایگاه ارزشمندی برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این مراسم همچنین گفت: سرانه ۳۰ میلیون تومانی برای اجرای طرح سراسری «هنر برای همه» در این مجتمع آموزشی اختصاص داده شده است.

کد خبر 1247992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha