ایده‌های جذب دانش‌آموزان به مسجد و نماز دریافت و عملیاتی می‌شود

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به اجرای طرح‌های متنوع همچون «امین» برای انس دانش‌آموزان با مسجد و نماز، گفت: ایده‌های نو و جذاب در این رابطه دریافت و اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام «حجت‌الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان تمرکز بر انس نسل نوجوان و جوان با مساجد و حضور در نمازهای جماعت را از رویکردهای مهم مرکز رسیدگی به امور مساجد معرفی و اظهار کرد: در همین راستا یکی از طرح های مورد توجه طرح «پیوند مسجد و مدرسه» است، که همه ساله بر اساس مقتضیات زمان شیوه نامه آن طراحی و با مسئولان آموزش و پرورش جلساتی به منظور عملیاتی کردن این طرح برگزار می شود، تا از این طریق زمینه رونق حضور دانش آموزان در مساجد فراهم شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اجرای طرح «امین» را از دیگر برنامه های اجرایی برای جذب نوجوانان به مسجد برشمرد و افزود: هدف طرح امین، تربیت دانش‌آموزانی با باورها و رفتارهای اسلامی مطابق با آموزه‌های قرآن است. ضمن اینکه ائمه جماعات با هماهنگی مدارس در راستای ترویج فرهنگ نماز میان دانش آموزان طرح ها و برنامه هایی همچون جشن تکلیف دختران و پسران در مساجد همجوار مدارس را اجرا می کنند.

 

وی بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی و شبکه شاد توسط ائمه جماعات در راستای ترغیب و تشویق نوجوانان به مساجد و نماز را یکی دیگر برنامه های در دستور کار برشمرد و تصریح کرد: با توجه به آسیب ها و  معضلاتی که اخیرا شبکه های اجتماعی برای نوجوانان به وجود آورده اند، ائمه جماعات با تدارک برنامه هایی برای دانش آموزان آنها را به مساجد دعوت و به صورت گروهی به سوالات و شبهات آنها پاسخ می دهند و یا در قالب طرح «پیوند مسجد و مدرسه»، دوره های سواد رسانه ای و کارگاه های آموزشی انس آنها با مسجد و نماز را دنبال می کنند.

 

حجت الاسلام ذاکر همچنین از فراهم کردن بستر طرح ایده های مرتبط با نماز در بخش ایده های مسجدی پایگاه تخصصی مسجد خبر داد و گفت: ایده های نو و جذاب از این طریق گردآوری شده و در اختیار ائمه جماعات مساجد قرار می گیرد، تا با عملیاتی کردن این ایده ها شاهد رونق حضور دانش آموزان در مساجد باشیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از عملیات های محله‌محور مساجد همزمان با ۱۳ آبان و روز دانش آموز با عنوان «نوجوان تراز انقلاب اسلامی» برگزار و طی آن ایده های خلاقانه‌ای توسط مساجد به منظور حضور حداکثری و مطلوب دانش آموزان در نمازهای جماعت اجرا شد.

کد خبر 1248025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha