ثبت‌‌نام اعتکاف دانشجویی در خراسان جنوبی تمدید شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: ثبت‌‌نام شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی در خراسان جنوبی به دلیل تعطیلات ناشی از برودت هوا تا پنجم بهمن ماه تمدید شد.

حجت الاسلام محمد علی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد با سعادت امام باقر علیه السلام اظهار کرد: برنامه معنوی اعتکاف از 13 رجب همزمان با سراسر کشور در مساجد دانشگاه آغاز می شود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با یبان اینکه 18 دی ماه تصمیم گرفته شد تا ثبت نام برای اعتکاف آغاز شود، افزود: هم اکنون پیش ثبت نام ها انجام شده اما به دنبال تعطیلات برودت هوا و کاهش افت فشار گاز، اقدامات فرهنگی اعتکاف هم تحت تاثیر قرار گرفت که مقرر شد ثبت نام تمدید شود.

 

وی تصریح کرد: در دانشگاه بیرجند بیش از 120 نفر ثبت نام برای اعتکاف را انجام داده اند که ثبت نام تا پنجم بهمن ماه تمدید شده است و علاقه مندان می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: پیش بینی می شود جمعیت افراد علاقه مند در اعتکاف افزایش داشته باشد، اینکه چند مکان برای برگزاری اعتکاف را آماده کنیم بستگی به این دارد که چند نفر تا پایان روز پنجم بهمن ماه ثبت نام کنند، اما حداقل دو مکان برای برادران و خواهران خواهیم داشت.

 

وی توصیه کرد جوانان که با اخلاص بیشتری با خداوند ارتباط برقرار می کنند، از این فرصت معنوی استفاده کنند و افزود: جوانانی که مشکل و مانعی ندارد، اگر فرصت شرکت در جلسات دانشگاهی را ندارند از فرصت اعتکاف در محله خودشان بهره کافی را ببرند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند تصریح کرد: معنویتی که این اعتکاف در سال های گذشته در دانشگاه ها ایجاد کرد شیرینی آن در کام همه مسئولان باقی است؛ در چند سال اخیر فرصت اعتکاف را به دلیل کرونا از دست دادیم اما امسال که در آستانه سالگرد بهار انقلاب قرار داریم نسل جوان می توانند بهره ببرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1248107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha