احداث پارک در منطقه ۶ شیراز در قالب بسته سرمایه گذاری

قادری گفت: شهرداری منطقه ۶ احداث چند پارک در منطقه را به صورت بسته سرمایه گذاری تعریف کرده است که رشد و توسعه اقتصادی و فضای سبز را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مسعود قادری، امروز دوشنبه (۳بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران با بزرگداشت میلاد امام محمد باقر (ع) گفت: برای بحث آسفالت کمربندی واقع در منطقه ۶ رایزنی شده که ترمیم توسط راه و شهرسازی و روکش آسفالت توسط شهرداری انجام شده است که تا قبل از نوروز شهرک جوادیه تا بزرگراه آیت الله حسینی الهاشمی اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه ۶ شیراز ادامه داد: رتبه درآمدی منطقه تا سه ماه قبل رتبه دهم را در ۱۱ منطقه شیراز داشتیم و با تلاش انجام شده اکنون رتبه چهارم را به خود اختصاص داده ایم.

وی با اشاره به دورگرد بلوار شهید چمران اظهار کرد: دورگرد نیایش را در برنامه های ۲۲ بهمن و دهه مبارک فجر داریم و نهایتا تا پایان سال به مرحله اجرا خواهد رسید.

قادری ادامه داد: پنج فرهنگسرا و یک دارالقرآن فعال در منطقه ۶ داریم و یک فرهنگسرای ورزشی تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: سرانه فضای سبز در منطقه برای هر نفر ۳۴ متر مربع است که رقم خوبی است.

قادری در خصوص عقب نشینی واحدهای تجاری اطراف مسجد شهید دستغیب هم بیان کرد: در سال ۹۶ تفاهمی منعقد شد که عرصه و اعیان تجاری های این منطقه در تملک شهرداری درآمده است و قیمت گذاری توسط کارشناس دادگستری و تملک در حال انجام است.

وی با اشاره به آسیب دیدن تابلوها و ستون های شهری در منطقه ۶ در اغتشاشات اخیر گفت: برای رفع این مشکلات تا پایان سال اقدامات لازم را انجام می دهیم.

قادری ادامه داد: ۷۶ مدرسه غیرانتفاعی در منطقه ۶ قرار دارد که در ایجاد مشکل ترافیکی منطقه اثرگذارند و برای مدرسه ای که در محور پل معالی آباد تا قصردشت واقع شده بود تلاش کردیم و تعهد محضری برای جابجا کردن این مدرسه گرفته شده و پلیس هم در نزدیک مدرسه برای رفع ترافیک مستقر شده است.

وی در خصوص پروژه های سرمایه گذاری منطقه ۶ شیراز گفت: احداث چند پارک را به صورت بسته اقتصادی سرمایه گذاری تعریف کرده ایم که موجب توسعه فضای سبز و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

سجاد بدیعی هم در این نشست گفت: مجموع بودجه خدمات شهری، ۶۰ میلیارد تومان است و ۲۲ پروژه فعال در منطقه داریم و ۹ پروژه فعال تاسیساتی داریم و فضای سبز منطقه دارای چهار پکیج است و ۷۸ هکتار حفظ و نگهداری فضای سبز در حال انجام است.

معاون خدمات شهری منطقه ۶ شهرداری شیراز افزود:  توجه به پایان سال و آستانه نوروز ۲۲ آیتم در حال انجام و اقدام داریم که شامل لکه گیری آسفالت معابر، رنگ آمیزی ستون های معابر، جمع آوری نخاله های ساختمانی، سامان دهی تابلوهای ترافیکی در سطح منطقه، بهسازی پارک های منطقه و کاشت گل های فصلی، رنگ آمیزی مبلمان شهری و ... است.

وی تاکید کرد: برای هر گونه بحران احتمالی هم آمادگی لازم را داریم.

محمد ساسانی، هم در این نشست اعلام کرد: ۱۴ پروژه شاخص محله ای در منطقه ۶ داریم و ۱۲ پروژه برای بهره برداری در دهه مبارک فجر داریم.

معاون عمرانی منطقه ۶ شهرداری شیراز ادامه داد: لوله گذاری آبهای سطحی با جدیت انجام شده و بیش از هفت هزار کیلومتر انجام شده است. 

وی اعلام کرد: سامان دهی طرح های ترافیکی و سامان دهی رودخانه خشک و نهر اعظم در دستور کار این منطقه قرار دارد.

کد خبر 1248393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha