ایمن سازی کمربندی از اولویت های شهرداری منطقه ۶ شیراز است

زارعی گفت: ایمن سازی کمربندی شیراز در حد فاصل شهرک لاله، جوادیه و پردیس که در منطقه ۶ شیراز قرار دارد از اولویت های این منطقه این منطقه است که مسیر جایگزین تردد کامیون از این محور در حال مشخص شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، مسعود زارعی، امروز دوشنبه (۳ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب  و میلاد امام محمد باقر (ع) گفت: ماه رجب ماه نشاط و دعوت و برکت و معنویت است و باید از آن بهره لازم را ببریم.

 

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۶ ادامه داد: منطقه ۶ شیراز دارای ۱۴ محله است که از زمان حضور خود در این منطقه اقدام به بازدید از آنها کرده ایم و مردم و یاوران شورا در این بازدیدها مشکلات خود را مطرح می کنند.

 

وی اضافه کرد: بیش از یکصد مشکل از هفت محله این منطقه احصا شده است که برای رفع آنها تلاش می شود و یاوران شورا در انتقال مشکلات مردم محلات نقش موثری دارند و معتقدیم با ارتباط خوب با مردم می توان مشکلات محلات را شناسایی و رفع کرد.

 

زارعی با اشاره به ایمنی محور کمربندی حدفاصل شهرک لاله، جوادیه و پردیس که در منطقه ۶ بیان کرد: ما معتقدیم عبور کامیون در شهر ممنوع است و از این مسیر نمی تواند عبور کند و مسیر جایگزین برای آن با پیگیری استاندار فارس و مسئولان در حال مشخص شدن است.

 

وی ادامه داد: این مسیر برای جان مردم مخاطره آفرین است و برای ایمن سازی آن تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم.

 

زارعی بر حفظ باغات شیراز هم تاکید کرد و گفت: با شهردار شیراز در این خصوص در مورد دوگانگی ستاد باغات و شهرداری منطقه صحبت کرده ایم و در شرح وظایف ستاد باغات و شهرداری باید تجدید نظر شود.

 

وی تصریح کرد: منابع آب در شیراز برای باغات پاسخگو هست اما در برنامه ۲۰ ساله آینده قطعا کافی نخواهد بود و باید منابع آبی توسعه یابد و در این میان استفاده از پساب در آبیاری فضای باغات باید مورد توجه قرار بگیرد و احداث تصفیه خانه های محلی در شورای اسلامی ششم شهر شیراز مورد تاکید فراوان قرار دارد که اتفاق خوبی است.

 

زارعی افزود: اولین تصفیه خانه محلی در باغات قصردشت شیراز احداث می شود و مطالعات لازم برای تحقق آن به انجام رسیده است و با مشخص شدن پیمانکار که روز گذشته انجام شد، کار اجرایی آن اجرا می شود و مدت زمان به بهره برداری رسیدن آن نهایتا یک ساله خواهد بود.

 

وی ادامه داد: هر تصفیه خانه محلی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد و ظرفیت آب دهی این تصفیه خانه در باغات قصردشت حدود هشت هزار و ۶۰۰ متر مکعب است.

 

زارعی تاکید کرد: در چند سال اخیر به دلیل کاهش بارش ها شاهد خشکسالی بودیم و بسیاری قنوات شیراز خشک شدند اما همواره برای احیای قنوات اعتباراتی اختصاص می دهیم اما اگر سطح آب خیلی پایین رفته باسد امکان دسترسی به مخزن آب نیست.

 

وی با اشاره شمار پرونده های بررسی شده در این منطقه هم گفت:  ۵۵۰ پرونده در چند ماه گذشته در منطقه بررسی شده است.

 

کد خبر 1248414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha