فهمی هویدی: هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نشانه ضعف دولت‌های اسلامی است

نویسنده مصر، حادثه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نشان دهنده سستی و ضعف جوامع اسلامی و نهادها و دولت‌های جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «فهمی هویدی» نویسنده و اندیشمند اسلامی مصر در برنامه المسائیه الجزیره گفت: حادثه قرآن سوزی در سوئد نشانه میزان ضعف جوامع مسلمان و سازمان‌های جهان اسلام است.

هویدی با اشاره به حوادثی که مسلمانان در هند، چین، میانمار و قدس اشغالی در معرض آن قرار دارد، گفت: کمپینی وجود دارد که اسلام و مسلمان را تحقیر می کند.

 

سیاستمدار راست افراطی دانمارکی- سوئدی، روز شنبه یک نسخه از قرآن کریم را در نزدیک سفارت ترکیه در استکهلم پایتخت سوئد در میان حفاظت شدید پلیس که مانع نزدیک شدن افراد به او می شدند، سوزاند.

 

هویدی با اشاره به حوادث اخیر در مسجد الاقصی در قدس اشغالی، این پرسش را نارضایتی مطرح کرد که نهادهای رسمی مذهبی در کشورهای اسلامی چه کردند؟ رژیم‌هایی که با روابط خود با اسرائیل را عادی کردند، چه کردند؟ این تحقیری که مسجد الاقصی در معرض آن قرار گرفت، را دیدند؟

 

وی ادامه داد: کسانی که برای دفاع از دین ابراهیمی گردهم می آیند، مواضع شان در دفاع از کتاب خدا، اعتقاد مسلمانان و وضعیت مسلمانان که کرامت‌شان در هر مکانی خدشه دار می شود، چیست؟

 

دین ابراهیمی، طرحی است که چندی پیش درباره آن صحبت شد. اساس آن، عامل مشترک سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت به عنوان ادیان ابراهیمی است که منسوب به حضرت ابراهیم است.

 

اصطلاح ابراهیمی و بحث و جدل درباره آن با امضای توافقنامه عادی سازی امارات و بحرین با اسرائیلی در سپتامبر 2020 آغاز شد.

کد خبر 1248431

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha