دانش مبلغان در حوزه زن و خانواده باید کاملاً به روز باشد

علاسوند با بیان اینکه مبلغان متوجه باشند که ما در موضوع خانواده، صفر نیستیم زیرا کارهای زیادی انجام شده است؛ تأکید کرد: اولین قدم کُنشگری در این حوزه این است باید کل اطلاعات حوزه زن و خانواده را داشته باشید و الا کنشگری بی فایده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ فریبا علاسوند، شامگاه سه شنبه(4 بهمن) در نشست با جمعی از بانوان مبلغه با اشاره به نمایان شدن جنگ ترکیبی دشمن در اغتشاشات اخیر؛ افزود: گاهی برخی اتفاقات باعث تکلیف ما روشن تر شود.

 

 

عضو شورای راهبردی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه در جنگ ترکیبی باید از راه حل های ترکیبی استفاده کرد؛ گفت: مبلغان باید به سمت استفاده از راه حل های ترکیبی بروند گرچه فاصله معناداری با فضای فرهنگی کشور دارند.

 

 

 

وی ادامه داد: فضای تحرک ذهنی و واقعی طلبه ها خیلی ایزوله است و از این جهت که در فضای سالم فرهنگی زندگی می کنند به لحاظ شخصی برای آنان خیلی خوب است اما به لحاظ حقوقی و موقعیت فرهنگی که دارند اصلاً خوب نیست.
 

 

 

علاسوند با افزودن این مطلب که چرخش در یک مدار مشخص مذهبی و معنوی، طلبه ها را از واقعیت جامعه دور می کند؛ تصریح کرد: بنابراین ابزار کار ورود به دنیای مردم را نخواهیم داشت در حالیکه وقتی از تحول فرهنگی نسل نو صحبت می کنیم همین الان در حال فاصله گرفتن از ما هستند و این ناشی از تولیدات رسانه است.

 

 

وی اظهار کرد: اگر نسبت به خیلی از مسائل مطلع هستیم اما نسبت به بخش بزرگی از موضوعات هم آگاه نیستیم  زیرا اتفاق اصلی در فضای ذهنی جوانان رخ می دهد و بهترینِ ما طلبه ها هم از آن فاصله دارد.

 

 

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه خواهران کشور به بخشی از واقعیت های جدی که برخی جوانان با آن درگیر هستند اشاره و تصریح کرد: برای کار تبلیغی در این فضا مادامی که این فضا را نشناسیم نسل جدید ما را پس می زند.

 

 

وی تأکید کرد: باید آنقدر قوی در طرح مباحث علمی باشیم که جوان فکر نکند بیسواد هستیم و می خواهیم به او تذکر بدهیم.

 

 

علاسوند زیاد گفتن و تأکید بر یک سری شاخص های دینی را باعث زدگی افراد دانست و افزود: مبلغان با همزبانی و تسلط بر داده ها می توانند فاصله با جوانان را کم کنند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید برای مقاومت هیبریدی و فعالیت تبلیغی چند بخشی و چند وجهی آماده باشیم؛ متذکر شد: مبلغان باید کاری که شبهه را برطرف کند و کار درست را انجام دهند نه آسان ترین کار را؛ ضمن اینکه فضای کار چهره به چهره و تبلیغ بسیار مهم است فقط نباید کهنه و قدیمی باشد بلکه حتی ادبیات گفتاری را هم باید نو و جوان پسند کنیم.

 

 


علاسوند یکی از نقاط مزیت کار تبلیغ را حوزه زن و خانواده نام برد و با تأکید بر اینکه دانش مبلغان در این حوزه باید به روز باشد؛ تصریح کرد: حدود 80 هزار طلبه مشغول به تحصیل داریم و بیش از این تعداد، فارغ التحصیل؛ در حالیکه ۳ تا ۴ هزار نفر فقط حوزه زن و خانواده را مطالعه کردند.

 

 

وی با بیان اینکه مبلغان متوجه باشند که ما در موضوع خانواده، صفر نیستیم زیرا کارهای زیادی انجام شده است؛ خاطرنشان کرد: اولین قدم کُنشگری این است باید کل اطلاعات عرصه  را داشته باشید و الا کنشگری بی فایده است.

 

علاسوند در پایان  با اشاره به برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار گفت: ۳۰۰ نفر از کشورهای مختلف چشم هاشان از دیدن پیشرفت های کشور خیره شده بود زیرا طرف کل اروپا را دیده و ایران را هم دیده است.

 

وی در نشست با تشکل های دانشجویی هم با تشریح شکل گیری جریان فمنیستی در غرب، این جریان را آکادمیک دانست و افزود: آنان قائل به بیولوژی زنانه نیستند و می گویند « لازم نیست مادر بیولوژیک، مادر اجتماعی فرد باشد و در واقع بین زن و مادر نسبت معنادار قابل دفاعی به لحاظ بیولوژیک وجود ندارد.»

 

علاسوند به گسترش همجنس گرایی در غرب اشاره و تصریح کرد: کاری کردند که در کشورهای آنها نمی شود راجع به این موضوع صحبت کرد همانگونه که درباره هولوکاست نمی شود؛ در حالیکه از سال ۲۰۰۰ به بعد امکان ندارد فیلمی بسازند که کاراکتر همجنس بازی نداشته باشد و آنان را مظلوم جلوه می دهند!  

 

علاسوند با بیان اینکه آنها در سند ۲۰۳۰ یکی از ضرورت های آموزشی کشورها را برنامه جامع جنسی می دانند؛ اظهار کرد: این در حالی است که ما ۱۰۰ صفحه از این سند را به دلیل آنکه آنقدر شرم آور بود نتوانستیم ترجمه کنیم.

 

وی ادامه داد: آنان در آمریکا سه شیفت برای سقط جنین کار می کنند و مانیفست صهیونیسم این است جهان از آن یهود است و تنها راه مالکیت یهود را از بین بردن غیریهود می دانند.

 

 

 


کد خبر 1248709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha