باید غیرت دینی و ملی را در مقابل دشمنان حفظ کنیم

آیت الله حسینی با تأکید بر اینکه باید غیرت دینی و ملی را در مقابل دشمنان حفظ کنیم، گفت: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا با راه اندازی اغتشاشات بر جوانان و این ملت مسلط شوند، ولی موفق نشدند. کسی به فرمان آمریکا و انگلیس نمی‌تواند به آزادی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی امروز (۵ بهمن ماه) در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک اعیاد و ولادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: دانشگاه با توجه به اسم آن، باید وزانت علمی خود را داشته باشد و در راستای ارتقای علمی و تربیت افراد شایسته برای جامعه گام بردارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه تربیت نیز باید در شأن و منزلت جامعه، نظام اسلامی و مکتب تشیع باشد، گفت: امروز سرزمین و فرهنگ ما دارای سابقه درخشانی بوده و انقلاب نظام نیز ظرفیت بالایی دارد و کشور کم نظیری هستیم. با توجه به این ظرفیت ها، باید دانشجویان و اساتید در شأن و منزلت ظرفیت ها و هویت ملی و مذهبی باشند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی شامل حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها باید افرادی را تربیت کنند که نسبت به کار، تلاش و نوآوری اهتمام لازم را داشته باشند، گفت: فعالیت دانشگاه باید در زندگی مردم از نظر علمی، اشتغال و فن ملموس باشد. باید تاثیر فعالیت های دانشگاه بر روی دانشجویان در زمینه اشتغال آنها بررسی شود که چند درصد این افراد جذب بازار کار و اشتغال شده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حوزه اشتغال، تولید، فن و حرفه باید ظرفیت های بومی استان و منابع برای اشتغال جوانان احصا شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید غیرت دینی و ملی را در مقابل دشمنان حفظ کنیم، ادامه داد: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا با راه اندازی اغتشاشات بر جوانان و این ملت مسلط شوند، ولی موفق نشدند. کسی به فرمان آمریکا و انگلیس نمی‌تواند به آزادی برسد. این کشورها هزاران جنایت در کشورهای مختلف انجام داده و افراد بسیاری را در این کشورها به خاک و خون کشیدند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه اگر در حوزه دانشجویان کم کاری صورت گیرد اثرات زیانباری برای جامعه خواهد داشت، تاکید کرد: توجه به اخلاق، معنویت و غیرت دینی باید در دانشگاه ها مدنظر باشد و دانشجویان نیز باید در همه عرصه‌ها ارزیابی شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر تاثیرگذاری دانشگاه علمی کاربردی در زمینه تربیت دانشجویان گفت: باید از مدرک گرایی که خیانت به علم، دانشگاه و مردم است، پرهیز کرد و در زمینه افزایش وزانت علمی دانشجویان تلاش کرد.

کد خبر 1248797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha