برگزاری جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی در فارس به مناسبت دهه «کرامت»

قانعی گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به مناسبت دهه «کرامت»، ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، امروز چهارشنبه (5 بهمن) با اشاره به جشنواره بین المللی «امام رضا (ع)» در ایران و جهان اسلام به عنوان یکی از بسترهای زلال و جاری آفرینش های فرهنگی و هنری در جمع خبرنگاران گفت:  اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به مناسبت دهه «کرامت»، ششمین جشنواره ملی آواها و نواهای رضوی را برگزار می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: از اهداف این جشنواره می توان به ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام والیت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در جامعه از طریق گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسان های مرتبط با امام رضا (ع) و ... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: حمایت از موسیقی نواحی ایران به ویژه در حوزه نواها و آواهای دینی، مدح و منقبت حضرت فاطمه (س)، مدح و منقبت امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع)، تحکیم وحدت اقوام ایرانی با محوریت مهربانی در سیره امام رضا (ع) و ... از اهداف این جشنواره است.

قانعی با اشاره به مقررات شرکت در این جشنواره اظهار کرد: شرکت کنندگان فقط می توانند در یکی از بخش های جشنواره شرکت کنند و نام صاحب اثر برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است.

وی ادامه داد: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ یکصد میلیون ریال جایزه نقدی برای رتبه اول، لوح تقدیر و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی برای رتبه دوم، لوح تقدیر و مبلغ 60 میلیون ریال جایزه نقدی برای رتبه سوم در نظر گرفته شده است و به رتبه ‌های شایسته تقدیر هم لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی اعطا خواهد شد و همچنین به 6 نفر از ذاکران و هنرمندانی که خدمات شایانی به ترویج فرهنگ رضوی کرده اند ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

قانعی همچنین به در نظر گرفتن ورودی برای جشنواره اشاره کرد و گفت: برای تمام هنرمندانی که برای اجرای برنامه در طول جشنواره دعوت می شود، مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان ورودی جشنواره اهدا خواهد شد و به تمامی هنرمندان راه یافته به مرحله نهایی جشنواره هم در تمام بخش ها کمک هزینه سفر پرداخت می شود و هزینه های اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه است.

وی اعلام کرد: فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق پورتال portal.shamstoos.ir  قابل انجام است و ارسال آثار از طریق پورتال جامع دبیرخانه باید انجام شود و آثار پس از اخذ کد رهگیری از پورتال جشنواره با فرمت MP4 حداکثر با حجم 500 مگابایت در قالب DVD به آدرس دبیرخانه به shamstoos.ir باید ارسال شود.

وی همچنین با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار اظهار کرد: 15 اسفند آخرین مهلت ارسال آثار است و جشنواره از 13 تا 15 اردیبهشت 1402 برگزار خواهد شد و اختتامیه هم در نیمه دوم اردیبهشت برگزار می شود.

وی عنوان کرد: مکان برگزاری جشنواره، مراکز فرهنگی هنری استان فارس و دبیر جشنواره، احمد صدری و نشانی دبیرخانه هم شیراز، چهار راه حافظیه، تالار «حافظ»، طبقه دوم، دفتر انجمن موسیقی استان فارس است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توان با 07132280791 تماس حاصل کرد.

 

کد خبر 1248920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha