نقش دادن به نوجوانان، یکی از برنامه های راهبردی و بنیادی کانون های مساجد است

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: یکی از برنامه های راهبردی و بنیادی ما در کانون های مساجد نقش دادن به نوجوانان به عنوان کادر کانون است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری در همایش دهه هشتادی ها و نودی های کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که امروز(پنجشنبه6 بهمن ماه) با حضور مسئولین کشوری و استانی در تالار مرکزی شهر برگزار شد اظهار داشت: از نوجوانی در مسجد فعالیت داشتم و اگر طلبه شدم و نقشی برای ما ایجاد شد از برکت مسئولیتی بود که در مسجد به ما واگذار شد و همان داشتن مسئولیت در مسجد ما را ساخت.

 

وی با بیان اینکه از همین رو شعار و دغدغه ما از اولین روز قبول این مسئولیت نقش دادن به نوجوانان در مسجد بوده است تصریح کرد: وقتی در ستاد کانون های مساجد عهده دار مسئولیت شدم،یکی از برنامه های راهبردی و بنیادی ما نقش دادن به نوجوانان شد، و این موضوع از مدت ها قبل در ذهن ما بوده که کادر خود را از دهه هشتادی و نودی ها در مساجد قرار دهیم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: با همکاری دوستان در ستاد و همکاران کانون توانسته ایم کادر نوجوان را در مسئولیت های مختلف تعریف کنیم، ساعت ها روی این کار بحث و مطالعه شده ودر این خصوص از مسئولان مرتبط و طراز مشاوره گرفته ایم.

 

وی  ادامه داد: پیوست های خوبی را برای این برنامه دیده ایم، پیوست تحصیلی، پیوست تهذیب و هسته های تربیت محور برای جلوگیری از لطمه به درس و یا جلوگیری از ایجاد غرور در این عزیزان در نظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری با بیان اینکه این کادر 8ساحت دارد که این 8 ساحت پیوست هایی است که به مرور زمان مورد توجه است خاطرنشان کرد:  ما یک شورای راهبردی برای این نهضت فراگیر کادرسازی در مساجد راه اندازی کرده ایم که متشکل از مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد و فرهنگ اسلامی، آموزش و پرورش و حوزه علمیه است و ساعت ها جلسات کارشناسی را برگزار کرده ایم.

 

وی ادامه داد: زوایای مختلف این طرح بررسی شد و  قرارگاه عملیاتی شکل گرفت که در متن مسجد و میدان بتواند نقش آفرینی کند، یک فرد خبره نیز به عنوان فرمانده قرارگاه انتخاب شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: اهمیت این کار و جریان کادرسازی اهمیت زیادی دارد و همراهی مسئولان و حضور ایشان در این برنامه نشان از اهمیت آن است و امیدوارم بتوانیم اهدافی را تحقق بخشیم و بتوانیم با استفاده از ظرفیت سازمان های استانی در بپیشبرد این هدف اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

 

گفتنی است ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برای اولین بار در کشور از نوجوانان 12 تا 17 سال به عنوان کادر در واحدهای مختلف کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده می کند.

 

کد خبر 1249022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha