برگزاری جشنواره رضوی، بهترین شیوه‌ انتقال روایات سبک زندگی ائمه (ع) است

آیت الله نورمفیدی گفت: برگزاری جشنواره رضوی در قالب‌ها و بخش‌های مختلف به ویژه سرود که همراه با ملودی و موسیقی است، یکی از بهترین شیوه‌های انتقال روایات و احادیث و سبک زندگی و معرفت ائمه اطهار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با با اعضای ستاد برگزاری اولین دوره ملی توانمندسازی مربیان سرود شرکت کننده در دوازدهمین دوره جشنواره ملی سرود رضوی در گرگان با تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره در استان گفت: از کارهای شکلی، ساده و سبک در برگزای این جشنواره جلوگیری شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در گلستان افزود: هنرمندان باید به سمت تولید آثاری فاخر و نو در سطح بین‌المللی برای مخاطبان بروند.

 

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) همچنین در مسائل سبک زندگی انسانی راهکارهایی ارائه کرده اند که با زبان هنر این مسائل بیان شود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امام رضا(ع) ولی نعمت ما ایرانیان است، گفت: سالانه مسلمانان زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای زیارت بارگاه ایشان به این کشور سفر می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: باید به شیوه نو و مدرن به بیان روایات و احادیث مطرح شده از زبان امام رضا(ع) پرداخته شود و آثار فاخر و ماندگاری تولید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان برگزاری جشنواره رضوی در قالب‌ها و بخش‌های مختلف به ویژه سرود رضوی همراه با ملودی و موسیقی را یکی از بهترین شیوه‌های انتقال روایات و احادیث و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بیان کرد.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) نیز در این دیدار گفت: گستره فعالیت‌های این بنیاد در تمامی حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، قرآنی و دینی است و تاکنون تولیدات فاخر و آثار ارزشمندی تولید کرده است.

 

مرتضی سعیدی‌زاده توسعه و گسترش فرهنگ رضوی و نشر معارف اهل بیت(ع) را از عمده فعالیت‌ها و اهداف این بنیاد بیان کرد و افزود: در حال حاضر بیستمین دوره جشنواره رضوی در ۱۶ رشته در سطح ملی و بین‌المللی و در حوزه‌های مختلف در حال برگزاری است.

 

 

 

کد خبر 1249510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha