طرح «ولایت» فرصت بحث و پاسخ به سئوالات دینی را فراهم کرده است

حجت الاسلام مصباح یزدی گفت: در طرح «ولایت»، فرصت بحث و فضای گفتگو و پاسخ به سئوالات دینی فراهم می شود و این طرح سعی می‌ کند، مطالب عمیق را ساده سازی و روان و به صورت منطقی و دقیق بیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی، امروز دوشنبه (10 بهمن) در دوره طرح «ولایت» کشوری که توسط بسیج دانشجویی استان فارس در شیراز در حال برگزاری است، گفت: در جبهه‌ نظامی امکانات و ادوات و ابزار جنگ و خرابی ها و دشمنی ها پیدا هستند اما در جبهه جنگ فرهنگی اکثر ابزارها، ادوات و عِده و عُده پنهان است و ملموس نیست و به همین علت بسیاری باور ندارند درگیر جنگ هستیم.

 

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی «امام خمینی (ره)» ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سال ها قبل، تاکید کردند اگر مسئولین صحنه درگیری فرهنگی را می ‌دیدند به شکل دیگری عمل می کردند.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به همین دلیل بحث تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی و بعد شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و اخیرا هم بحث جهاد تبیین را بیان کردند.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی فرهنگ را به یک درخت که دارای ریشه، تنه، شاخه، برگ و میوه است تشبیه کرد و عنوان کرد: اگر به ریشه آب نرسد، برگ ها به تدریج زرد می شوند و میوه ها نارس خواهند شد.

 

وی افزود: افرادی که غافل هستند، زمانی متوجه می شوند که درخت فرهنگ آسیب دیده باشد و برگی زرد و میوه ای فاسد شود و در نهایت آسیب به ریشه ها در پیش رو خواهد بود اما افراد دوراندیش و دارای بصیرت متوجه می شوند باورها و اندیشه ها به یک باره تغییر نمی کند.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و یک کودتای نظامی یا یک تغییر حکومت ظاهری نبود بلکه بر اساس فرهنگ اسلامی شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: دشمن در میدان، مبارزه تبلیغاتی خود به تمام لایه های فرهنگ، اقتصاد، باورها و ارزش ها شروع کرده است و در جبهه جنگ فرهنگی به ابزار خاص نیاز است و جواب سئوالات را باید با حرف و سخن داد چراکه باید فکرها، اندیشه ها و باورها قانع شود.

 

حجت الاسلام مصباح یزدی با اشاره به مزایای طرح «ولایت» گفت: در این طرح، فرصت بحث و فضای گفتگو و پاسخ به سئوالات دینی فراهم می شود و این طرح سعی می‌ کند، مطالب عمیق را ساده سازی و روان و به صورت منطقی و دقیق بیان کند.

 

وی تاکید کرد: طرح «ولایت» حاصل 70 سال کار علمی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است که به سئوالات نظم منطقی داد.

کد خبر 1249558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha