انتشار پوستر جشنواره فجر انقلاب در استان سمنان

جشنواره فجر انقلاب در سال جاری در ۶ بخش متنوع فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، کتابخوانی چغک و پلاکارد نویسی به همت کانون های مساجد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، جشنواره فجر انقلاب در سال جاری در ۶ بخش متنوع  فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک ها، کتابخوانی چغک و پلاکارد نویسی  بصورت ملی برگزار و داوری اختتامیه آن (۲۹بهمن ) مصادف با عید مبعث و اهدای جوایز آن، به صورت استانی انجام می شود.

 

بخش «فجرانه» شامل آذین بندی محل پیرامون مسجد به مناسبت دهه فجر می باشد که به زیباترین،پرشکوه ترین، خلاقانه ترین و متفاوت ترین، نوجوانانه ترین، کم هزینه ترین آذین بندی جوایزی اهداء خواهد شد.

 

همچنین از بهترین عکس هایی که برای ستاد های استانی ارسال شده است بصور ت جداگانه داوری و تقدیر به عمل می آید و صحت سنجی عکس ها به عهده استان هاست.

 

برنامه«حرف حساب» در ۲بخش محتوای پلاکارد،عکس نوشت و پیام کوتاه و شعار برای  راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار می شودو به بهترین آثار رسیده، پس ازداوری عکس ها درستاد استان، جوایزی تعلق میگیرد.

 

مسابقه «سهم من» برای ایام الله دهه فجر طراحی شده است که دراین بخش هریک از شرکت کنندگان به معرفی دستاوردی از انقلاب یا یکی از پیشرفت های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف (درقالب یک ویدیو یک دقیقه ای) می پردازندو به جذاب ترین و متفاوت ترین آثار دریافتی پس از داوری، جایز ه تعلق  خواهد گرفت.

 

بایدهر فرد درهنگام ارائه می تواند با استفاده از کلید واژه «# سهم من» به نقش خود در رشدو بالندگی انقلاب(سلبی  مانند صرفه جویی در مصرف انرژی یا ایجابی مانند درس خواندن)اشاره کند.

 

مسابقه مترسک ها با هدف ساخت، نمایش و نهایتا به آتش کشیدن مترسک های استکبار جهانی درراهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار می شودو گزارش تصویری از پروسه تولید تهیه و عکس ها می بایست جهت داوری به ستاد استان ارسال شود.

 

 مشارکت اعضاء کود ک و نوجوان کانون ها در ساخت این مترسک ها بسیار حائز اهمیت است وبرای آثاری که بازتاب خبر ی  تصویری آنها در رسانه ها منعکس شود، داوری ملی و جایزه جداگانه در نظر گرفته شده است.

 

مسابقه کتابخوانی چُغک ویژه اعضای نوجوانان کانون ها و در گروه سنی ۱۳ تا ۱۹ سال برگزار خواهد شد.

 

همچنین به زیباترین و خلاقانه ترین اثر دست ساز مردمی در بخش پلاکار نویسی جوایز ی اهداء می شود و تجدید میثاق با آرمان های امام (ره )و انقلاب از طریق صدور و چاپ بیانیه بر روی بنر و امضا ی طوماردرمساجد هدف مرکز استان و تجمیع و نمایش آنها بصور ت نمادین د ر رو ز راهپیمایی ۲۲ بهمن صورت می گیرد.

 

اجرای میدانی گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری از برنامه های مورد انتظار ایام الله دهه فجر است و سرودهایی با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی (ملودی ، شعر، موسیقی بی کلام) جهت بهره برداری گروه ها ی مختلف در سامانه مسجد بارگذاری می شود.

 

 نورافشانی و جهادتبیین از موضوعات دیگر برنامه های دهه فجر می باشدو همچنین برگزاری تربیون آزاد ونقش پرچم برچهره کودکان و نوجوانان از برنامه های دهه فجر است.

 

کد خبر 1249719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha