پیشگیری از آسیب ها و جرایم در محلات با محوریت مساجد

جلسه مشترک ستاد کانون های مساجد استان قم با معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم برگزار و بر تولید محتوا با رویکرد دینی و اعتقادی به منظور پیشگیری از آسیب ها و جرایم در محلات با محوریت مساجد تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با سرهنگ محمدرضا فرح بخش معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم و جمعی از پرسنل و کارکنان انتظامی استان قم در محل ستاد کانون های مساجد قم دیدار و گفتگو کردند.

 

در این دیدار بر استفاده از ظرفیت مجازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اعم از عضویت و امکان دسترسی به گروه ها و کانال ها در تمام سطوح مساجد تاکید شد.

 

همچنین تولید محتوا با رویکرد دینی و اعتقادی با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم به منظور پیشگیری از آسیب ها و جرایم در محلات با محوریت مساجد و انتشار محتوای آموزشی و پیشگیرانه معاونت فرهنگی و اجتماعی در گروه ها و کانال های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش در این دیدار امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  قم و فرماندهی انتظامی استان، در دستور کار قرار گرفت.

 

همچنین راه اندازی جلسات شورای معتمد پلیس، به دبیری کانون های فرهنگی هنری در سطح مساجد، با هدف حل معضلات، مشکلات و آسیب های اجتماعی محلات با استفاده از ظرفیت معتمدین در محلات خصوصا مناطق حاشیه نشین شهر قم نیز از مصوبات این جلسه بود.

 

لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد کانون های مساجد از جمله اجتماع بزرگ دهه هشتادی ها در گلزار شهدا و تجدید میثاق با ولایت، تقدیر اعضای کانون ها از نیروی انتظامی، برگزاری دوره های آموزشی مختلف، توانمندسازی و کادر سازی در کانون ها و طرح تغییر کادر حداقل یکصد کانون به کادر نوجوان و... اشاره کرد.

کد خبر 1249726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha