ترویج فرهنگ نماز و معنویت افزایی در جامعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز و معنویت افزایی در جامعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، گفت: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس و ظرفیت ها و داشته های این دیار در حوزه های مختلف به کشور معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،  صبح امروز (۱۱ بهمن) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد:  برخی برنامه ها، ‌فعالیت ها، همچنین پژوهش ها و تحقیقات که داریم بایستی  متناسب با دیانت فرهنگ دینی  جامعه به آن نگاه و مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و بر مبنای فرهنگ دینی و اسلامی زندگی می کنیم، افزود: نماز و معنویت افزایی یکی از زیرساخت های برای رشد جامعه و کاهش آسیب های جامعه است.

 

وی با بیان اینکه نباید نماز در مسائل فرهنگی مورد غفلت قرار داد، افزود: اگر قرار باشد که موضوعی را اولویت فرهنگی قرار دهیم چرا نماز را محور قرار ندهیم، اگر می خواهیم تاب اوری اجتماعی را در سطح جامعه بالا ببریم باید از نماز و صبر کمک گرفت.

 

امام جمعه ایلام  یادآور شد: بر اساس تحقیقی که شورای فرهنگ عمومی داشته است نقش نماز و معنویت در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی متاسفانه نادیده گرفته می شود، این در حالی است که معنویت افزایی و ارتباط با خداو حضور در مساجد و فضاهای معنوی  نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در درون خانواده ها، ابراز کرد: یکی از مسائل مهم در استان مشکل فرهنگ کار در استان است، برای فرهنگ کار در استان باید تلاش شود که کار بهترین عبادت در نزد خداوند متعال است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف استان در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال، یادآور شد: اگر بتوانیم تولید صنایع دستی را در استان افزایش دهیم می توان بسیاری از مشکلات را در حوزه اشتغال زایی را در استان مرتفع کرد، در برخی از حرفه های معمولی در استان، افراد شاغل غیربومی هستند که از یک طرف لازم است فرهنگ کار را در جامعه گسترش داد و از طرف دیگر هم آموزش های مهارتی را گسترش داد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه یکی از مسائل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بی تفاوتی اجتماعی و کاهش اعتماد اجتماعی است، افزود: یکی از مصادیق توجه افراد جامعه به مسائل اجتماعی، سنت امر به معروف و نهی از منکر است که مسئولیت های اجتماعی را در جامعه گسترش داد و افراد نسبت به مسائل بی تفائت نباشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه ای برای جلوگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر بسیار مهم است،  تصریح کرد: وقتی ابزار و تکنولوژی وارد جامعه می شود باید فرهنگ استفاده از فناوری های نوین در سطح جامعه را نهادینه کرد.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام و مردم این دیار نقش مهم و تاریخی در طول دوران 8 سال دفاع مقدس داشته اند، افزود: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس با توجه به آواره شدن مردم این دیار، مهاجر پذیری مردم ایلام در دوران جنگ از دیگر نقاط کشور، مقاومت و ایستادگی مردم و حضور عشایر و طوایف این استان در دفاع از کیان اسلامی بایستی در کشور معرغی و بیان شود.

 

امام جمعه ایلام یکی از اولویت های ساخت فیلم در استان موضوع ایلام در جنگ است، تصریح کرد: فتح ارتفاعات میمک توسط عشایر غیور استان اولین پدیده ای در دوران ابتدایی دفاع مقدس است که در طول کل جنگ تاثیرگذار بوده است و اولین فتحی که استراتژی دفاعی کشور را ایجاد کرد فتح میمک بوده است.

 

وی بیان کرد: نقش عشایر در جنگ و همکاری آنان با ارتش، حادثه  زمین فوتبال چوار و شهادت ورزشکاران، نقش آیت الله حیدری ایلامی و ساماندهی مردم برای دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس از جمله ویژگی های بارز دوران دفاع مقدس است و باید به گونه ای فیلمی در مورد ایلام ساخته شود و توجه کشور به ایلام و ظرفیت ها و داشته های این استان جلب شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه باید  در ساخت فیلم در مورد ایلام، به گونه ای عمل شود که این در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان گام های بزرگی برداشته شود، گفت: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس مورد غفلت قرار گرفته و باید این نقش هنرمندانه بیان شود  و موجب جلب نگاه ها به ویژه سرمایه گذاران به استان شود، امروز برای توسعه و ایجاد اشتغال  در استان نیاز به سرمایه گذار داریم.

 

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد که موضوعات نماز و مسجد، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فرهنگ کار، امر به معروف و نهی از منکر و آسیب های فضای مجازی در راس اولویت های این شورا در راستای فرهنگ سازی قرار گیرد.

 

کد خبر 1249849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha