نشست سالانه استادان درس انقلاب اسلامی فرصتی برای جهاد تبیین است

حجت ‌الاسلام كلانتری گفت: نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ های کشور فرصت مناسبی در جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم كلانتری، امروز چهارشنبه (12 بهمن) در نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ های کشور که با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» كه همزمان با اولین دهه مبارک فجر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: ارائه راهكار ارتقا و تاثیر گذاری دروش معارف انقلاب در دانشگاه ها، تجزیه و تجلیل ماهیت، علل و راهكارها مقابله با اغتشاشات از اهداف برگزاری این نشست است.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ های کشور فرصت مناسبی در جهاد تبیین است.

وی اضافه كرد: هیچ انقلابی در دنیا به اندازه انقلاب اسلامی ما در جذب اذهان اندیشمندان به خود موفق نبوده و انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب مردمی جهان است.

حجت‌ الاسلام كلانتری، درس انقلاب اسلامی را از مهمترین و سخت ترین دروس دانشگاهی دانست و بیان کرد: درس انقلاب اسلامی در متن زندگی مردم است.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به عنوان نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ های کشور گفت: «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» عنوان این نشست است و به دلیل اینکه وقوع چنین هجمه ای در تاریخ انقلاب اسلامی بی سابقه بوده و با فتنه‌ های متعددی همراه بوده است این عنوان برای نشست در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این فتنه دشمن تمام دسیسه های خود را به کار گرفت اما در جامعه اسلامی شاهد بی اعتنایی به هجمه و فتنه های دشمن بودیم که ثابت کرد انقلاب اسلامی در اعماق دلها و باورها  ریشه دارد.

حجت ‌الاسلام كلانتری تاکید کرد: به دلیل مورد هجمه قرار گرفتن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در فتنه های اخیر، مکان برگزاری نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ های کشور در این حرم مطهر انتخاب شده است.

محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز هم در این نشست گفت: دانشگاه شیراز با برخورداری از بیش از ۶۰۰ رشته و گرایش تحصیلی و تعداد دانشجویان فراوان مانند بسیاری از دانشگاه ‌های دیگر کشور، درگیر بحران‌ شد و موجب شد نقاط ضعف خود را پیدا کنیم و مسئولان برای اعتراض قانونی دانشجویان باید فضایی مناسب در نظر بگیرند.

کد خبر 1250150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha