اساتید معارف در سیاست گذاری دروس معارف باید مشارکت کنند

حجت الاسلام خسروپناه گفت: دروس معارف اثربخش و کارآمد است و ارتباط اساتید معارف با دانشجویان یک امر لازم و ضروری است و اساتید معارف در سیاست گذاری دروس معارف باید مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، امروز چهارشنبه (13 بهمن) در نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌ های کشور که با موضوع «واکاوی اغتشاشات ۱۴۰۱، علل، عوامل و راهکارهای مقابله» در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رجب و دهه مبارک فجر گفت: مردم ما همواره در خصوص مسایل و موضوعات کشور دغدغه مند هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشکر از تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برای همکاری در برگزاری این نشست سالانه ادامه داد: در 23 اسفند 97 مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر نوع مواجهه کشور با موضوعات و حوادث کشور و برخورد با این حوادث 11 دوگانه را مطرح فرمودند.

وی اضافه کرد: مواجهه فعال و منفعل، مواجهه ابتکاری و عکس العملی از این موارد بود که در مواجهه عکس العملی، دشمن ما را در میدان دعوای موضوعاتی مانند حجاب می اندازد اما در مواجهه ابتکاری با بررسی عمل می کنند.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به موارد دیگر مواجهه بیان کرد: مواجهه مایوسانه و امیدوارانه، مواجهه دوگانه ترس و دلیری، مواجهه سهل انگارانه، تهدید و فرصت را با هم دیدن، شناخت و نشناختن واقعیت های میدان هم از این مواجهات دوگانه است.

وی ادامه داد: اگر فکر کنیم شکست خورده و همه چیز از دستمان خارج شده است به دشمن فرصت بیشتری داده ایم و شخصا در اغتشاشات اخیر حدود 150 ساعت با جوانان اغتشاشگر گفتگو داشتم و سالهاست که سالانه به چند دبیرستان می روم و در جلسات پرسش و پاسخ شرکت می کنم.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: اینکه چند سال است اردوهای دانش آموزی ما تعطیل شده است خوب نیست و فقدان سفر به شهرهای دیگر برای گفتمان با اساتید درس انقلاب اسلامی احساس می شود که قبلا بود و حالا رها شده است.

وی ادامه داد: باید علم و دستاوردهای فرهنگی را تکریم کنیم نه اینکه به فکر تبریک برای انتصابات باشیم و وظیفه شورای انقلاب فرهنگی سیاست گذاری عملیاتی است که مصداق هدایتگری است و به معنای امر کردن نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید سیاست های عملیاتی و مصوباتی مانند حوزه حجاب را پیگیری کنیم و اگر ببینیم که اثربخش نیستند باید مصوبات جدید بیاوریم، باید واقعیت های میدان را بشناسیم.

وی افزود: اینکه در برابر حوادث مختلف نباید خودمان با خودمان بجنگیم بلکه باید با دشمن اصلی به مبارزه بپردازیم و باید در خصوص مباحثی مانند حجاب و عفاف دستگاه های ما هم افزایی داشته باشند و از موازی کاری و مدیریت دوگانه پرهیز شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دروس معارف اثربخش و کارآمد است و ارتباط اساتید معارف با دانشجویان یک امر لازم و ضروری است که باید در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برای اساتید دروس معارف نباید پشت درهای بسته تصمیم گیری شود بلکه باید نیازهای آنها را شنید و با حضور خودشان در خصوص این حوزه تصمیم گرفت و اساتید معارف در سیاست گذاری دروس معارف باید مشارکت کنند.

کد خبر 1250424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha