شهدا  نماد وحدت و همدلی هستند

آخوند خوجملی گفت: شهدا نماد معامله با خدا و نماد وحدت و همدلی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آخوند ابوبکر خوجملی امروز (پنجشنبه ۱۳ بهمن) در هشتمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی استان گلستان در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) گرگان گفت: شهدا نماد معامله با خدا و نماد وحدت و همدلی هستند.

 


وی با اشاره به اینکه دوران 8 سال دفاع مقدس میدان عملی وحدت و همدلی بود، افزود: در دوران دفاع مقدس همه مردم ایران اسلامی، اعم از شیعه و سنی، فارس ترکمن و دیگر اقوام و مذاهب در یک صف واحد و در یک سنگر واحد در مقابل متجاوزین ایستادگی کردند و با فدا کردن جانشان، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور اسلامی مان از دست برود.

 


امام جمعه اهل سنت نگین شهر در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه، شهدای والامقام برای ما امنیت و اقتدار به ارمغان آوردند، تصریح کرد: شهیدان همچنان که برای ما انقلاب و امنیت را آوردند، نماد معامله با خدا و نماد بسیاری از فضایل اسلامی و انسانی هستند.

 


آخوند خوجملی با قرائت آیه 111 سوره توبه قرآن کریم به جاودانگی اخروی شهدا اشاره کرد و افزود: شهدای والامقام نماد جاودانگی در دنیا و آخرت هم هستند. همه اولیا و عرفا از خداوند همان یاد نیک و ذکر خیر را می خواستند. چه یاد نیکی زیباتر و والاتر اینکه انسانی در راه خدا، قرآن، انقلاب اسلامی و دفاع از سرزمینش، جان گرانبهای خود را تقدیم می کند و یاد و ذکرشان جاودانه می ماند.

 


وی با تاکید براینکه، جاودانگی شهدا، بالاترین درجه جاودانگی اخروی در نزد پروردگار است، اظهار کرد: شهدا همچان که نماد وحدت و همبستگی هستند، نعمت امنیت را نیز به واسطه خون پاکشان برای ما به ارمغان آوردند.

 

 

کد خبر 1250455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha