برگزاری دادگاه متهمان پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام موسوی گفت: با صدور کیفرخواست، دادگاه متهمان پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به زودی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، امروز یکشنبه (16 بهمن) از برگزاری دادگاه متهمان پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و به خبرنگاران گفت: این دادگاه با صدور کیفرخواست، به زودی برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: بدین ترتیب بعد از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، پنج متهم این حادثه تروریستی به زودی در پای میز محاکمه حاضر می شوند.

وی اعلام کرد: اتهام این افراد در کیفرخواست صادر شده  شامل محاربه، افساد فی الارض، بغی و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تاکید کرد: این پنج متهم در پی رصد اطلاعاتی و همکاری مشترک نهاد های امنیتی و اطلاعاتی در شهرهای متخلف کشور دستگیر شده اند و تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند.

وی همچنین گفت: آخرین متهم پرونده حمله تروریستی به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در اواخر آذر دستگیر شد و رسیدگی به بخشی از این پرونده هم در صلاحیت محاکم انقلاب اسلامی تهران است.

حجت الاسلام موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای پاسداری از خون شهدا در اجرای عدالت از نور و عظمت شهدا کمک می طلبیم.

خاطر نشان می شود، در حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در 4 آبان 1401 تعداد 13 تن از خادمان و زائران این حرم مطهر به شهادت رسیدند.

در شب وقوع این حادثه، یک مهاجم مسلح در درگیری با ماموران کشته شد و تعداد دیگری از متهمان مرتبط با این اقدام تروریستی هم در ادامه شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر 1250844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha