برگزاری اعمال ام داود در ۱۹ مسجد آران و بیدگل/ ۲ هزار و ۳۱۸ نفر در این شهرستان معتکف شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: امسال در مجموع ۲ هزار و ۳۱۸ نفر در مساجد این شهرستان معتکف شدند که از این تعداد ۸۱۳ نفر مرد و یک هزار و ۵۰۵ نفر زن هستند.

حجت الاسلام «ابوالفضل مجیدی تبار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: امسال ۱۹ مسجد شهرستان آران و بیدگل میزبان آیین معنوی اعتکاف است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل، اعتکاف را یکی از آیین های نبوی دانست و خاطر نشان کرد: ۵ مسجد ویژه برادران و ۶ مسجد ویژه خواهران و ۸ مسجد در دو بخش خواهران و برادران میزبان معتکفین هستند.

 

حجت الاسلام  مجیدی تبار در ادامه اظهار داشت: امسال برای نخستین بار اعتکاف ویژه طلاب علوم دینی در مسجد امام حسین(ع) میدان امام خمینی(ره) آران و بیدگل برپا شد.

 

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی برای بهره مندی بیشتر از این آیین معنوی تدارک دیده شد، گفت: امسال در مجموع ۲ هزار و ۳۱۸ نفر در مساجد این شهرستان معتکف شدند که از این تعداد ۸۱۳ نفر مرد و یک هزار و ۵۰۵ نفر زن هستند.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار افزود: همچنین استقبال جوانان بویژه دانش آموزان، دانشجویان از اعتکاف بسیار خوب بوده است چنانکه ۹۲۲ دانش آموز و دانشجوی دختر و ۳۲۶ دانش آموز و دانشجوی پسر در مساجد این شهرستان معتکف شده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: اجرای طرح های مختلف قرآنی و اصلاح صحت قرائت نماز ، برپایی خیمه های معرفت، برگزاری گفتمان های دینی، قرائت ادعیه، سخنرانی های اخلاقی همراه با جلسات پرسش و پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه های اجرا شده برای معتکفین است.

 

مجیدی تبار با بیان اینکه اعتکاف همچون سایر آیین های مذهبی حرکتی خودجوش و مردمی است خاطر نشان کرد: هیچ برنامه ای در مجموعه جامعه اسلامی بدون مدیریت امکان پذیر نیست و مسئولیت هماهنگی و نظارت بر این آیین معنوی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی نهاده شده است.

 

وی افزود: اعمال ام داوود عصر امروز در تمامی پایگاه های برگزاری اعتکاف در سطح شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد و آیین معنوی اعتکاف با برگزاری نماز مغرب و عشا به پایان می رسد.

کد خبر 1251140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha