بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هویزه

به مناسبت دهه فجر و در راستای بررسی وضعیت کانون‌های مساجد، از سه کانون فرهنگی هنری مساجد هویزه بازدید و نشستی با فعالان رسانه‌های دیجیتال این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، به مناسبت دهه فجر و در راستای بررسی وضعیت کانون‌های مساجد، سید شاکر موسوی‌نسب به عنوان نماینده ستاد کانون‌های مساجد خوزستان، از سه کانون فرهنگی هنری مساجد هویزه بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت و فعالیت کانون‌ها قرار گرفت و سپس نشستی با فعالان رسانه‌های دیجیتال این شهرستان برگزار شد.

 

 

یکی از کانون‌‌های مورد بازدید، کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای معرض است که حجت‌الاسلام علی سیلاوی، در خصوص این کانون اظهار کرد: 100 نفر عضو این کانون هستند که شامل جوانان و نوجوانان روستای معرض و پنج روستای مجاور آن می‌شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت افزود: با توجه به بازسازی مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستا، مهمترین دغدغه ما فضای کانون فرهنگی هنری است که امیدواریم با کمک خیرین و مسئولان بتوانیم فضایی در شأن کانون مهیا کنیم.

 

 

در ادامه از کانون فرهنگی هنری زینب الحورا مسجد حمزه هویزه بازدید صورت گرفت که موسی حامدی، در خصوص فعالیت‌های این کانون عنوان کرد: کانون زینب الحورا با انجام فعالیت‌های ورزشی و گروه‌های هنری و فرهنگی و کارفرینی توانسته خدمات قابل قبولی به ساکنان منطقه ارائه کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینب الحورا اضافه کرد: فضای این کانون متاسفانه در سال گذشته مورد حریق قرار گرفت که با کمک اعضا و مؤسسین کار مرمت کانون انجام شد و نشاط را به جوانان این منطقه برگرداند.

 

در این بازدید از نمایشگاه این کانون به مناسبت دهه فجر بازدید صورت گرفت و نشستی نیز با مدیر کانون و کارشناس کانون‌های شهرستان برگزار شد.

 

 

در بحش دیگری از بازدید کانون‌های مساجد هویزه از کانون فرهنگی هنری مصباح مسجد شهدا این شهرستان بازدید شد. نجار مدیر این کانون با اشاره به فعالیت‌های کانون شهدا تصریح کرد: این کانون توانسته در بحث آموزش قرآن به جوانان و نوجوانان فعالیت‌های خوبی انجام دهد که مورد استقبال اعضا قرار گرفته است.

 

سید شاکر موسوی نیز بر استمرار اجرای طرح «یک محفل، یک روستا» که سال گذشته که به همت کانون مصباح برگزار شد، تاکید کرد و ادامه داد: این طرح سال گذشته در ماه رمضان در ۳۰ روستای شهرستان هویزه (هر شب در یک روستا) برگزار شد که شایسته است امسال نیز مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

 

 

نشست با فعالان رسانه‌های دیجیتال از دیگر برنامه‌های این بازدید بود. موسوی، در این خصوص ابراز کرد: ۲۱ نفر از جوانان علاقه‌مند به حوزه رسانه‌های دیجیتال در حال کسب مهارت‌های لازم و ارائه خدمات رسانه‌ای و برنامه‌نویسی در راستای برنانه‌های فرهنگی هستند.

 

وی یاد آور شد: با توجه به فعالیت مهم این حوزه که بخشی از برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد است، لازم است که تولید محتوای مناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های خوب مساجد و معرفی و همکاری در این حوزه بیشتر شود.

 

کد خبر 1251400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha