هنرنمایی ۲۰ گروه تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در زنجان

به گفته نعمتی، همزمان با دهه مبارک فجر، سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد در زنجان کلید خورد و ۲۰ گروه تئاتر با ۱۷۰ هنرجوی مسجدی بیش از ۱۰۰ اجرا در مساجد و مدارس خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیر نعمتی- رییس حوزه هنری استان زنجان- در جمع خبرنگاران از آغاز سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد خبر داد و گفت: این دوره از همایش از 12 تا 22 بهمن‌ماه 1401 در مساجد، مدارس شهرستان‌ها و روستاهای استان زنجان اجرا می شود.

 

وی با یادآوری اینکه  تئاتر بچه‌های مسجد دو سال قبل و پیش از شیوع کرونا کارش را آغاز کرد، ادامه داد: نخستین دوره این همایش در سال 1398 با حضور 11 گروه و دومین دوره در سال 1400 با حضور 12 گروه از جوانان و نوجوانان در بخش خواهران و براداران اجرا شد.

 

رئیس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: همایش تئاتر بچه‌های مسجد با گرایش موضوعات مختلف دینی و اجتماعی شامل تاریخ اسلام و ادیان آسمانی، قصص قرآن، زندگی پیامبران (ص) و بزرگان دین، روایات و احادیث، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حضور گروه‌های فعال تئاتر مساجد برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، سومین دوره از همایش مردمی تئاتر بچه‌های مسجد 20 گروه تئاتر با 170 هنرجوی مسجدی با بیش از 100 اجرا در مساجد، مدارس شهرستان‌ها و روستاهای استان زنجان فعالیت دارند که در مرحله بازبینی می‌باشند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از اتمام بازبینی اجرای گروه‌های تئاتر مسجدی در استان در روزهای آتی آیین اختتامیه سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نیز برگزار خواهد شد.

 

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی زنجان به افزایش چشمگیر گروه خواهران به نسبت دوره‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این دوره 16 گروه از گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را گروه خواهران تشکیل داده‌اند.

 

وی اهداف اصلی برگزاری این دوره از همایش را ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی گروه‌های تئاتر استان، ایجاد تولیدات محتوایی متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای تئاتر در مساجد، برنامه‌ریزی، هدایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش به نحو مطلوب در مساجد در استان و جذب حداکثری مخاطبان برای تمام گروه‌های سنی عنوان کرد و خاطرنشان شد: این دوره از همایش به لحاظ کمی و کیفی از رشد خوبی برخوردار بوده ‌است.

کد خبر 1251493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha