وجود حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) زمینه گردشگری زیارتی در فارس را فراهم کرده است

ایمانیه گفت: وجود حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) و سایر امامزادگان واجب التعظیم در فارس، زمینه گردشگری زیارتی در استان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدهادی ایمانیه، امروز چهارشنبه (19 بهمن) در جلسه مشترک استانداران با وزرای کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وجود حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) و سایر امامزادگان واجب التعظیم در فارس، زمینه گردشگری زیارتی در استان را فراهم کرده است.

استاندار فارس با تاکید بر ضرورت تدوین تقویم رویدادهای گردشگری در سطح ملی افزود: استان فارس در چهار زمینه‌ گردشگری دارای ظرفیت های عظیمی است و تقویم رویدادهای گردشگری را در سطح استانی تدوین کرده ایم می تواند به صورت الگو در اختیار سایر استان ها قرار داده شود.

وی ظرفیت تاریخی فارس را بی نظیر دانست و اظهار کرد: فارس دارای آثار تاریخی ثبت جهانی شده هم هست و  با برخورداری از آثار طبیعی همچون آبشار «مارگون» و دومین پیست اسکی کشور و ... در ۳۷ شهرستان استان، پتانسیل گردشگری طبیعی مهیاست.

ایمانیه ادامه داد: شیراز قطب پزشکی جنوب کشور و مقصد بسیاری از ساکنین کشورهای حوزه‌ خلیج فارس است و با برخورداری از پزشکان متخصص و بیمارستان های به روز و تجهیزات کامل در گردشگری سلامت نقش ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: برای ارتقای جایگاه افزایش ظرفیت های گردشگری در استان و سراسر کشور، بازنگری در حریم آثار تاریخی ضروری است و باید برای تکمیل پروژه ها اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود و یا از طریق مشارکت با بخش خصوصی اقدام شود.

ایمانیه افزود: ایجاد پنجره‌ واحد سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات بیشتر و تدوین قوانین آسان و تامین ملزومات نرم افزاری مورد نیاز هم از راهکارهای توسعه، تقویت و افزایش ظرفیت های گردشگری در کشور است.

استاندار بر اختصاص صد درصدی درآمد مراکز گردشگری پرتردد هم تاکید کرد و گفت: اداره‌ آثار تاریخی استان ها به خودشان واگذار شود و همچنین اختیار واگذاری ابنیه های رها شده تاریخی با مدت زمان طولانی به استان ها تفویض شود.

ایمانیه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جریان سفر ایشان به استان فارس اظهار کرد: طبق فرموده ایشان، گردشگری در فارس به تنهایی می تواند این استان را اداره کند و برای محقق شدن این امر همگی باید تلاش کنیم.

کد خبر 1251653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha