هیئت نوجوانان کانون های مساجد در تراز مطالبات رهبری باشد

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه جلسات آموزش قران برای نوجوانان در مساجد تشکیل شود، خاطرنشان کرد: به نوجوانان مسجدی اهمیت دهید و تشکیل هیئت نوجوانان اگر در تراز مطالبات رهبری باشد خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی- امام جمعه زنجان- شامگاه دیروز (19 بهمن ماه) در نشست صمیمی با مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنجان با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر و قدردانی از فعالیت مدیران کانون های مساجد اظهار کرد: ماموریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ماموریت های جامع و کاملی است و اگر به تمام این ماموریت ها دقت شود متنوع نیز است و می توان ابتکاری براساس هر منطقه و مکان مواردی را نیز اضافه کرد.

 

وی با بیان اینکه تجربیات کانون های مساجد که در برخی مساجد روستایی کسب می شود را به دیگر مدیران کانونی منتقل کنید، گفت: جایگاه مسجد بر کسی پوشیده نیست و بهترین تعبیر را از زبان امام راحل شنیدیم که فرمودند: مسجد سنگر است.

 

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه در صدر اسلام مسجد مرکز فعالیت های فرهنگی، دینی، اقامه نماز، آموزش قران و فعالیت های سیاسی و اجتماعی بود، گفت: به منظور جلوگیری از موازی کاری و برای تقسیم کارهای مسجد باید بین ارکان مسجد و کسانی که در مسجد فعالیت می کنند هم افزایی شود.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه جلسات آموزش قران برای نوجوانان در مساجد تشکیل شود، خاطرنشان کرد: به نوجوانان مسجدی اهمیت دهید و تشکیل هیات نوجوانان اگر در تراز مطالبات رهبری باشد خوب است.

 

وی به جلسات مقام معظم رهبری با مداحان و شعرای آیینی اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدارها مطالباتی را داشتند که احصا شود و در هیات نوجوانان که قرار است در کانون های مساجد تشکیل شود مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه کانون های مساجد به کتابخوانی توجه داشته باشند، تشکیل کتابخانه در مساجد روستایی اقدام اثرگذاری بود که به ترویج کتابخوانی کمک می کند ولی لازم است تا کتابخانه های مساجد تجهیز شود و طرح اهدای کتاب و نذر کتاب را در این کتابخانه ها فعال کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه بیانات رهبری در خراسان شمالی در خصوص محور سبک زندگی ایرانی اسلامی نصب العین کانونی ها قرار گیرد، گفت: رهبری فرمودند: امام جماعت ستون مسجد است بنابراین فعالیت های مسجد حول محور امام جماعت مسجد باشد.

 

وی با یادآوری اینکه مساجد، ستاد انتخابات هیچ حزب و گروهی نیست، افزود: روحانیون اگر خود را هزینه انقلاب و ولایت نکند، بازنده هستند چرا که اگر خود را سرباز این حرم کنیم انقلاب حفظ خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به عفو فریب خوردگان اتفاقات اخیر در کشور توسط مقام معظم رهبری از موضع قدرت، این افراد را متنبه کرد، گفت: راهپیمایی 22 بهمن را درپیش داریم، این رویداد ملی از طریق مساجد اطلاع رسانی شود تا این مراسم با شکوه بسیار برگزار شده و دل دشمنان نظام را خالی کند.

کد خبر 1251694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha