۵۱۵ نفر از متهمان و محکومان حوادث اخیر در گلستان مشمول عفو رهبر انقلاب شدند 

آسیابی با اشاره به فرمان عفو گسترده رهبر معظم انقلاب طی رورهای اخیر گفت: تاکنون ۵۱۵ نفر از متهمان و محکومان حوادث و اغتشاشات اخیر مشمول این عفو شدند و ۲۳۴ نفر از زندانیان ( مربوط به حوادث اخیر و سایر موارد) از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حیدر آسیابی امروز (پنجع۲۰ بهمن) در نشست خبری به دستور و فرمان عفو رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهارکرد: با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و با دستور مقام معظم رهبری این عفو اتفاق افتاد. 

 

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این عفو گسترده کریمانه بود و سابقه نداشت و البته در وحدت و انسجام ملی نیز اثرگذار بود.

 

وی گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب بلافاصله قضات در زندان ها مستقر شدند و حتی در بند نسوان حضور پیدا کردیم. تاکنون ۸۰ نفر از متهمان و ۴۳۵ نفر از محکومان حوادث اخیر مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی شدند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان اضافه کرد: این فرمان عفو برای همه متهمان و محکومان است و  تا کنون ۲۳۴ نفر از زندان‌ها آزاد شدند و ۱۹۱ نفر از محکومان نیز مجازات‌هایشان کاهش یافته است.

 

وی با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی، بی‌شمار است و باید آن را برای جامعه تبیین و بازگو کرد.

 

آسیابی با بیان اینکه خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۴ سال اخیر با سال‌های قبل از آن قابل مقایسه نیست، افزود: ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم اما عملکرد نظام بسیار درخشان بوده و وظیفه رسانه‌ها، آگاهی بخشی به جامعه و پرهیز از سیاه‌نمایی است.

 

وی با بیان اینکه هدایت‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم سبب خنثی شدن تهدیدات و هجمه‌های دشمنان شده است، افزود: فرمان اخیر رهبر انقلاب و عفو پدرانه محکومان و متهمان حوادث اخیر سبب تبدیل یک تهدید به فرصتی بزرگ برای ایجاد وحدت و همدلی در جامعه شده است.

 

آسیابی اعلام کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۹۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده وارد دادسرا، محاکم قضایی و تجدید نظر استان شد که بیش از ۲۹۳ هزار و ۶۰۰ فقره رسیدگی و مختومه شده است. میانگین‌ زمان رسیدگی پرونده‌ها در استان بهتر از متوسط کشوری است.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: مراجعات زیادی از سوی تولیدکنندگان داریم و در مرکز استان یکی از معاونان را به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد استانی تعیین شده است. در ستاد مقاومتی استانی ۳۴۱ مورد درخواست مطرح شده است که ۱۶۵ مورد منجر به اتخاد تصمیمات ویژه شده است.

 

 

 

کد خبر 1251779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha