دشمن بر روی مسئله حجاب و زنان ایران تمرکز کرده است

باقری، با بیان اینکه دشمن حجاب زنان را مورد هدف حملات خود قرار داده است، گفت: حضور دختران محجبه در مسابقات قرآنی باعث تاثیر گذاری قرآن و تشویق هم نسلی‌ها به حجاب، عفاف و قرآن می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان،  میکائیل باقری، صبح امروز پنجشنبه (۲۰ بهمن) در آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در بخش دختران که در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دزفول ماجراهای عجیب و شنیده نشده زیادی دارد. 

 

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، با تشریح ماجرای الف دزفول، به بیان رشادت های بانوان دزفولی در دوران هشت سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: زنان دزفولی شب ها با چادر به خواب می رفتند تا در صورت بمباران و شهادت حجاب بر سر داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: همگان موقعیت استراتژیک دزفول را عامل اصلی هجوم بیشترین تعداد موشک ها و بمباران ها به این شهرستان در دوران دفاع مقدس عنوان می کنند اما به عقیده بنده وجود زنان و مادران پشتیبان و مقاوم در این شهر علت این امر بوده است.

 

باقری، با بیان اینکه زن ها از دوران حضرت فاطمه (س) مورد هجمه دشمن بودند، تصریح کرد: اگر روحیه و پشتیبانی زنان دزفولی که مردان و پسران خود را به جبهه های جنگ می فرستادند نبود شاید بسیاری از حماسه ها و رشادت ها رقم نمی خورد. 

 

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه دزفول دارای ۴۱۴ زن شهیده است، اضافه کرد: این آمار در حالی است که تعداد بانوان شهیده دوران دفاع مقدس در تمام کشور پنج هزار نفر است.

 

وی با بیان اینکه امروزه نیز ابزار دشمن حجاب است چرا که زنان ما را نشانه گرفته است، ابراز کرد: معروف و منکر زیادی در کشور وجود دارد اما دشمن بر روی حجاب تمرکز کرده چون مربوط به زنان است.

 

باقری، ارزش بانوان را به حجاب، متانت و نجابت آنها دانست و تاکید کرد: یکی از رسالت های دانش آموزان محجبه شرکت کننده در این مسابقات این است که در استان و شهرهای خود با الحان تاثیرگذار قرآنی سایر هم نسلی ها و نسل های جدید را به قرآن و عفاف و حجاب جذب و تشویق کنند.

 

مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن‌ ادارات آموزش و پرورش کشور در بخش پسران نیز عصر روز جمعه (۱۴ بهمن) با حضور پسران از ۱۵ استان کشور در اردوگاه شهید رجایی دزفول برگزار شد که در پایان گروه نجم دارالثقلین امام خمینی(ره) فسا استان فارس رتبه اول در بخش پسران را به دست آورد. گروه انصارالمهدی ناحیه یک استان قم رتبه دوم و گروه‌های اداره آموزش و پرورش بابلسر استان مازندران و آموزش و پرورش شادگان خوزستان نیز به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

 

کد خبر 1251812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha