یادواره شهدای روحانی در استان ایلام برگزار می شود

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام از برگزاری یادواره شهدای روحانی با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام وعد مرادبیگی  در نشست خبری با اشاره به شخصیت والای آیت الله حیدری، اظهار کرد: وی شخصیتی تاثیرگذار دردفاع مقدس بودند آیت الله حیدری اولین مجتهدی که لباس رزم پوشید و اولین مجتهدی که به امام ره نامه نوشتند که صدام به ایران حمله میکند و این سندی جهانی شد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام یادآور شد: آیت الله حیدری شخصیتی علمی و دلسوز بودند اگر ایشان عشایر بسیج را تشکیل نمیداد شاید ایلام هم مثل خرمشهر سقوط می کرد.

 

وی بیان کرد: شخصیت انقلابی ایشان یک مجتهد بصیر و در مسیر انقلاب و شهدا بودند که افتخاری برای استان و نظام و جریان تفکر انقلابی ماست و مقام معظم رهبری به بزرگی از آیت الله حیدری ایلامی یاد کردند که نشان از عظمت و تاثیرگذاری این مرد بزرگ است.

 

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به اینکه باید در معرفی شخصیت آیت الله حیدری ایلامی بیشتر تلاش کنیم، ابراز کرد: آیت الله حیدری ایلامی، اولین مجتهدی است که لباس رزم پوشید و در جبهه حاضر شد، اولین مجتهدی بود که برای امام راحل در خصوص حمله صدام به ایران نامه نوشتند  که این نامه به عنوان سند تجاوز صدام به ایران به عنوان یک سند بین المللی  پذیرفته شد.

 

حجت الاسلام مرادبیگی افزود: روحانیت استان ایلام بصیر و در خط امام و شهدا و مقام معظم رهبری هستند، روحانیت استان ایلام روحانیت یکدست و با  وحدت حول محور نماینده ولی فقیه در استان هستند.

 

وی با بیان اینکه جمعیت روحانیت ایلام در دهه ۶۰، ۱۰۳ نفر بودند که شامل ۸۸ نفرشان رزمنده، ۳ آزاده، ۲۴ جانباز و ۱۲ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم بودند، گفت: یادواره شهدای روحانی و استان ایلام رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داد.

 

حجت الاسلام مرادبگی بیان کرد: بنا به جمعیت روحانی استان که در سال ۶۷ تعداد ۱٠۳ بودند که تعداد ۱۳ نفر از روحانیت استان ایلام  به درج رفیع شهادت نایل شدند.

 

گفتنی است، یادواره شهدای روحانی روز چهارشنبه ۲۶بهمن ۱۴٠۱ ساعت ۹صبح در مصلی شهر ایلام برگزار می شود.

کد خبر 1252431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha